Versnellingsbak olie wisselen?

Jessedew

Senior Member
Hallo allen,

Ik heb een Octavia 3 1,4 tsi uit 2013 met 150.000 km op de teller. Hij schakelt opzich prima, maar denk weleens dat het soepeler kan (is natuurlijk al wat jaartjes ouder)

Heeft het zin om bij een beurt de versnellingsbakolie te laten wisselen? Of heeft dat geen enkele zin?
Ga nl een caravan trekken en wil dat het wel een beetje in conditie is.

Johnnyvr6

Forumguru
Hallo Jesse,

Gaat het om een dsg of een handbak.
Dsg olie dient namelijk iedere 60dkm vervangen te worden.

Jevalo

Lid
Ligt aan de dsgbak toch? Ze zeggen dat dit weer niet hoeft bij een dq200 (7bak) met droge koppeling.

Highway

Forumguru
Ik heb de olie van de handbak (6 versnellingen KVT code) van mijn Superb 2 een aantal jaar geleden laten vervangen.

Staat geen termijn voor (zover ik weet), maar hierna schakelde de bak wel wat soepeler.

Het is olie, deze verouderd (motorolie is vaak x aantal km of 1 tot 2 jaar, juist omdat deze zelfs ongebruikt ook verouderd). Ik begrijp niet waarom ze geen verversing termijn hebben opgenomen voor deze olie.

Jessedew

Senior Member
Ik heb de olie van de handbak (6 versnellingen KVT code) van mijn Superb 2 een aantal jaar geleden laten vervangen.

Staat geen termijn voor (zover ik weet), maar hierna schakelde de bak wel wat soepeler.

Het is olie, deze verouderd (motorolie is vaak x aantal km of 1 tot 2 jaar, juist omdat deze zelfs ongebruikt ook verouderd). Ik begrijp niet waarom ze geen verversing termijn hebben opgenomen voor deze olie.

Ik ga het gewoon even vragen met de beurt, kan weinig kwaad om het te verversen (lijkt me ook niet al teveel kosten) en mooi om te horen dat het effect lijkt te hebben!

Bovenaan Onderaan