Versnellingsbak probleempje!

Faabtsi

Actief lid
Sinds een week of twee is mij opgevallen dat als ik opschakel er een soort an "knoek" of iets dergelijks is te horen! Soms ook op een slechtere weg maar ook niet altijd! Dacht eerst aan een stabistang die al kapot was (snellere slijtage door m'n xtreme verlaging) maar dat was het niet want doe zijn vervangen door kortere!!

Dus is mijn vraag heeft er nog iemand probleempjes met hun handbakje icm met een 1.2 tsi?!?

Hoor het graag van jullie.

Gr. Rob

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet of er fundamentele verschillen zijn tussen de versnellingsbak/koppeling van de 1.2 Tsi en die van de Greenline - maar hopelijk is het geen voorbode van hetgeen hier werd beschreven...

Faabtsi

Actief lid
Hij schakelt nog goed! Heb wel laatst iets metaal achtigs gehoord toen ik terug naar huis reed! Dacht dat ik ergens overheen gereden was. Heb zelf alles al gecontroleerd maar kan niets vinden. Garantie loopt ergens deze maand af!

Auto is van okt 2011 en heeft rond en om de 30.000 gelopen en er word normaal mee gereden! Af en toe wel sportief merja haha

Ronnie

Forumguru
Zet 'm eens op de brug en kijk de kantelsteun eens na op slijtage van de rubbers......
(steun zit tussen de bak en het subframe)

Faabtsi

Actief lid
Heb ik al gedaan ;) niets vreemds kunnen zien. Breng hem morgen naar m'n dealer en dan zoeken ze maar totdat ze wat vinden! Garantie verloopt binnenkort en heb geen zin in een torenhoge rekening ;) en hopelijk weten zij wel wat het zou kunnen zijn!!

passatboy

Forumguru
knoek knoek , als em verlaagd is komt er altijd veel meer stress te zitten op rubber en subframe , ik zou het eens zoeken bij een stabi stang , die geven meestal het eerste de geest , bij opschakelen brengen de cardans kracht over op de wielen en daardoor kan je in de stabi stang die knoek horen , en ditzelfde geld voor de putten in de weg , even op brug zetten en dan met wiel op het wiel eens omhoog duwen , en kijken wat die stangetjes doen , heb de mijne onder de passat vervangen door verstevigde want die die dingen gingen me elk jaar kapot

Faabtsi

Actief lid
Stabbi stangen zijn in het begin al vervangen door stevigere netzoals alles draagarm rubber ;)

Maar! We hebben het gevonden, was een steun afgebroken van m'n luchtfilter! Dat was ook het metaal achtige geluid wat ik een tijd gelede gehoord had! En telkens als de moter kantelde dan kwam de filter iets omhoog, dit omdat er nog maar 1 steun was! En als ik dan koppelde dan "viel" de luchtfilter weer op z'n plekkie! En nieuwe steun heeft wonderen gedaan hij is weer helemaal stil :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Faabtsi

Actief lid
Hopen we dan maar ;) zaterdag gaan we weer naar de nurburgring en dan ffkes testen he haha afgelopen zondag hoorde je hem goed! Vooral op de binnendoor wegen war je vaak en hoog de toeren ingaat

passatboy

Forumguru
ha ha gaat ge em nog eens afbeulen op de ring , elke auto zou om de zoveel tijd eens goe afgebeuld moeten worden dat is goed voor al die egr en dpf toestanden zuiver te blazen :thumbsup:

Faabtsi

Actief lid
Jips ben ik helemaal mee eens :) gelukkig heb ik geen dpf maar toch is het inderdaad goed om eens af en toe de moter te laten werken :)

Bovenaan Onderaan