versnellingsbak roomster

rogerschr

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met coulance op een versnellingsbak van een roomster,mijn schoonbroer heeft een roomster 2,5j.oud 58000km altijd op tijd servicebeurten gehad ,nu is de versnellingsbak stuk gegaan ,het is een 1.4diesel 3cyl. de wagen is hersteld en de dealer vraagt 2800euro voor de herstelling ik vind dit een serieus kostenplaatje voor een wagen van 2,5j. oud !!!!!!!!!!!!

Maarten

Forumguru
Helaas heb ik geen antwoord voor je, maar wel wat anders.

Welkom op het forum! Misschien wil je je nog even voorstellen in het Meet&Greet gedeelte?

Er is vast iemand die met een antwoord komt!

Boet

Actief lid
Was je schoonbroer aan het 'tandenpoetsen'? En dan vooral in de lagere versnellingen (twee en drie, bv)?

MarcoO2

Forumguru
Ik zou zeggen dat een auto van die leeftijd met dat kilometrage bij normaal gebruik geen kapotte bak mag hebben. Het hangt er wel een beetje vanaf wat er kapot is gegaan (is dat een slijtage-onderdeel?). Maar gezien de prijs van de reparatie lijkt het mij dat je een raparatie van deze omvang nu nog niet zou hoeven te verwachten, en dat eenige coulance dus zeker op zijn plaats is. Maar 't is altijd een moeilijke discussie hoor!

Heeft de dealer ook iets gezegd over de oorzaak? Kan dat verkeerd gebruik zijn (bijvoorbeeld altijd met de hand op de pook rijden)? Zo ja, zou dat uiteraard weer een reden kunnen zijn voor de dealer om geen coulance toe te passen.

Monteurtje

Forumguru
Coulance kan de dealer gewoon aanvragen. Soms kan die meteen zien of er coulance opzit. En anders moet die even wachten tot de importeur gereargeerd heeft. Maar ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan defect is aan de bak.

Ronnie

Forumguru
Ik zou ook wel eens willen weten wat er stuk is geweest in de bak, er zit een redelijk simpele O2T bak onder, ik heb onlangs de mijne gerepareerd, na 200.000 km was er een lager aan het stukgaan en heb toen maar alle 4 hoofdlagers vervangen. http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7133
Voor deze prijs zal er waarschijnlijk een Austausch/Revisie bak onder gezet zijn, deze kost zo'n € 1000-1300.-.
Met welk mankement ging de auto naar de Garage?
(na 58.000 km zou er nog niets stuk mogen lopen!)

Bovenaan Onderaan