versnellingsbak

bpiet

Nieuw lid
Iemand ervaring met een kapotte versnellingsbak? En wat de kosten zijn om die te vervangen? Ik heb een octavia tdi 81kw van oktober 2000

Baal als een stekker
:1884:

Fabia

† In Memoriam
Dat is balen voor je. Stel je even in het kort voor. Hoeveel heeft je O1 gelopen?

bpiet

Nieuw lid
Ik kom net aanwaaien op dit forum :) dus een newbie :)
Hij heeft ongeveer 277000 km... de skoda dealer heeft een revisie bak liggen voor 2800 euro.. Maar of dat nu wel klopt... geen idee..

purk

Senior Member
ik geloof nooit dat een ruilbak 28OOeuro kost, stuur mij via pm je chassisnr door, kan ik eens kijken voor je.

Mailwisseling Skodadealer

Ik heb toevallig vandaag een mailwisseling gehad met een Skodadealer over een versnellingsbak. Mijn versnellingsbak is ook niet in orde. Ten eerste repareren ze zelf ook versnellingsbakken. Maar je kunt ook kiezen voor een ruilbak en dat kost € 2.042,04 en de montage bedraagt +/- € 250. Dit bij dealer Lakeman in Purmerend.

Ik heb precies hetzelfde probleem. De dealer zegt dat je 3500 euries voor een nieuwe versnellingsbak kwijt bent en 2500 voor een gebruikte.
Een versnellingsbak moet toch een autoleven meegaan? ik heb er 150.000 km mee gereden en ben tweede eigenaar met alle beurten bij de dealer.
Ik vroeg bij de dealer na wanneer hij voor het laatst een versnelligsbak had vervangen en dat was een jaar geleden en ook bij een O1.
Is dat dan geen bekend probleem van de O1 was mijn vraag. Nee niet dat ze wisten.
Al met al vind ik het een behoorlijke bek met geld en vraag me af of het niet goedkoper kan!

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat een goede (schakel)bak op de sloop zo'n € 400,- doet, een automaat ligt rond de € 800,-.

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Hoe weet je zeker dat het je versnellingsbak is ? Dit topic is al een jaar oud en ik was toen ook in de veronderstelling dat mijn versnellingsbak stuk was. Dit bleek dus niet zo te zijn. Bij mij was de drukgroep stuk. Ik had problemen met het in zijn achteruit zetten. Altijd met vreselijke tandengepoetsgeluid. Ook schoot de auto meteen naar achteren. Ook vooruit problemen om de auto in zijn 1ste versnelling te zetten. Ik weet niet wat bij jou de problemen zijn ?

als ik harder dan 80 rijdt dan begint er iets te zoemen. Het is niet irritant maar ik wilde wel weten wat het was. Dus ik heb de garage een rondje laten rijden en die zeiden dat het mijn versnellingsbak was.

Ronnie

Forumguru
als ik harder dan 80 rijdt dan begint er iets te zoemen. Het is niet irritant maar ik wilde wel weten wat het was. Dus ik heb de garage een rondje laten rijden en die zeiden dat het mijn versnellingsbak was.
Wordt het zoemen sterker/zachter als je een bocht naar links/rechts maakt?
(Kan ook nog een voorwiellager zijn, is waarschijnlijker)

Vind het ook maar een snelle conclusie van de garage. Als hij voor de rest goed schakelt zonder problemen denk ik ook dat het iets anders kan zijn. Is de versnellingsbak nattig aan de onderkant ? Misschien lekt hij langs een oliekeerring en is er veel olie weggelopen zodat er te weinig olie in de versnellingsbak zit.

Nee het wordt wel sterker als ik harder ga rijden. Ik heb zelf nog eens goed zitten luisteren en volgens mijn lekenoren komt het meer achter het dashboard vandaan dan uit de versnellingsbak.

Bovenaan Onderaan