Versnellingsbakproblemen 1.4TSi

Terpie

Nieuw lid
Is iemand bekend met problemen aan de versnellingsbak bij de 1.4 TSI. Bij het schakelen naar de 1,3 en 5e versnelling lijkt het net of dit in twee stappen gebeurd, er zit een hapering in. In de 2,4 en 6 gebeurd dit niet. Daarnaast maakt de auto een bijgeluid net of er een hobbel in zit. Het geluid is minder in zijn 2, 4 en 6e versnelling.

Joske

Forumguru
als ik het goed begrijp, gaat het niet echt over de motor.. maar eerder over een DSG-probleem? Of interpreteer ik je bericht helemaal verkeerd? :)

Terpie

Nieuw lid
Beste Joske,

Het is een handgeschakelde bak, het ligt idd waarschijnlijk niet aan de motor.

Joske

Forumguru
Ok, duidelijk :)
Feit dat de oneven versnellingen haperen duidt dus op een versnellingsbakprobleem, niet op koppeling zou ik dan denken. Meer kan ik jammergenoeg niet voor je betekenen. Een duidelijke foto van de sticker met Motorcode en opties (te vinden in koffer waar reservewiel ligt/herstelkit) zal andere leden beter op weg zetten om je te helpen. Dan weten we ineens ook welk type versnellingsbak er in je auto ligt.

Terpie

Nieuw lid
Ok, duidelijk :)
Feit dat de oneven versnellingen haperen duidt dus op een versnellingsbakprobleem, niet op koppeling zou ik dan denken. Meer kan ik jammergenoeg niet voor je betekenen. Een duidelijke foto van de sticker met Motorcode en opties (te vinden in koffer waar reservewiel ligt/herstelkit) zal andere leden beter op weg zetten om je te helpen. Dan weten we ineens ook welk type versnellingsbak er in je auto ligt.

Bedankt voor je reactie Joske.

DimiTator

Actief lid
Hij heeft dit dus alleen met de versnellingen die "boven" liggen. Dat zal waarschijnlijk met het mechanisme en/of kabels tussen pook en versnellingsbak te maken hebben. Vaak is dat een of ander plastic dingetje dat stuk is.

Bovenaan Onderaan