Versnellingsbakproblemen

Wie komt dit bekend voor:

Na ruim 52000 km in 10 maanden begon mijn tweede versnelling kuren te vertonen. Als de Octi warm was en ik moest op- of terugschakelen dan kon ik hem met moeite in de tweede versnelling krijgen. Je kent het wel alsof je een lessenauto zit rijden met iemand die nog niet met de koppeling overweg kan.

Mijn vermoedens werden door de monteur van de garage bevestigd en wat bleek, de synchromesringen waren beschadigd waardoor de tweede versnelling niet op tijd "klaar" stond en ik dus regelmatig een krakende zie schurende tweede versnelling had. Dit deed ie alleen als die warm was.

De garage heeft nu toestemming gevraagd van de importeur om de versnellingsbak te mogen reviseren en dat wordt allemaal prima geregeld onder de garantieregeling.

Alleen wil ik snel mijn diesel terug want die benzine uitvoering rijdt voor geen meter...
 

LenK

Forumguru
Ben blij dat je nog garantie hebt (of lease).
Gebeurt dit na 2.5 jaar dan heb je een hoop gezeik om recht te halen.
 

purk

Senior Member
Een beetje dealer zal er alles aan doen om dit soort gevallen netjes af te handelen.
 
Stadsrijder die leunt op zn 2e versnelling?

Of ben je een pokenrammer?

Hoe krijg je het voorelkaar..
 

redfoxert

Senior Member
Mijn Golf lijkt precies hetzelfde te hebben, maar dan van de 2 naar de 3. Dealer kon bij controle niets vinden en aangezien ik mn Octavia krijg binnen 4 weken ben ik er ook niet meer op in gegaan. Wellicht iets om aan te geven bij het inleveren van de auto.

Overigens ben ik geen stadsrijder (wel een file rijder af en toe) en pokenrammen doe ik ook niet !
 

LenK

Forumguru
Ik heb bij meer auto;s gehad dat de 2e versnelling minder was dan de andere 4.
Een beetje kraakgevoel in de pook bij het schakelen of harder moeten drukken om hem in de 2 te krijgen, met name bij terugschakelen.
Dat was denk ook iets met de synchromesringen.
Heeft de 2e versnelling het niet zwaarder te verduren als de rest?
 
Bovenaan Onderaan