Wie komt dit bekend voor:
Na ruim 52000 km in 10 maanden begon mijn tweede versnelling kuren te vertonen. Als de Octi warm was en ik moest op- of terugschakelen dan kon ik hem met moeite in de tweede versnelling krijgen. Je kent het wel alsof je een lessenauto zit rijden met iemand die nog niet met de koppeling overweg kan.
Mijn vermoedens werden door de monteur van de garage bevestigd en wat bleek, de synchromesringen waren beschadigd waardoor de tweede versnelling niet op tijd "klaar" stond en ik dus regelmatig een krakende zie schurende tweede versnelling had. Dit deed ie alleen als die warm was.
De garage heeft nu toestemming gevraagd van de importeur om de versnellingsbak te mogen reviseren en dat wordt allemaal prima geregeld onder de garantieregeling.
Alleen wil ik snel mijn diesel terug want die benzine uitvoering rijdt voor geen meter...
Na ruim 52000 km in 10 maanden begon mijn tweede versnelling kuren te vertonen. Als de Octi warm was en ik moest op- of terugschakelen dan kon ik hem met moeite in de tweede versnelling krijgen. Je kent het wel alsof je een lessenauto zit rijden met iemand die nog niet met de koppeling overweg kan.
Mijn vermoedens werden door de monteur van de garage bevestigd en wat bleek, de synchromesringen waren beschadigd waardoor de tweede versnelling niet op tijd "klaar" stond en ik dus regelmatig een krakende zie schurende tweede versnelling had. Dit deed ie alleen als die warm was.
De garage heeft nu toestemming gevraagd van de importeur om de versnellingsbak te mogen reviseren en dat wordt allemaal prima geregeld onder de garantieregeling.
Alleen wil ik snel mijn diesel terug want die benzine uitvoering rijdt voor geen meter...