Hoi,
Sinds kort zijn we in het bezit van een Octavia Combi 1.2uit 2014 met 121.000km op te teller.
Deze auto hebben we via een leasemaatschappij gekocht.
Nu hoorden we een raar geluid met gas geven, beetje schrapend. Volgens de Skoda-garage zijn er 1 of meerdere lagers in de versnellingsbak kapot.
Daarom gaan ze een versnellingsbakrevisie doen waarbij ze de lagers gaan controleren en indien nodig vervangen.
Nu heb ik aantal vragen:
- is dit wel een versnellingsbakrevisie? (lijkt me eerder een soort lagersrevisie aangezien de andere delen in de versnellingsbak niet worden gecontroleerd?)
- is 121.000 km niet nogal snel voor 1 of meerdere lagers om kapot te gaan?
- als die lagers vervangen zijn, kan ik dan in de toekomst weer problemen verwachten met de versnellingsbak of is het vervangen van kapotte lagers voldoende?
- wat kun je doen om in de toekomst de versnellingsbak heel te houden?Bijvoorbeeld niet meer de schakelindicatoren opvolgen van het dashboard zodat je niet te laag in de toeren zit?
Bedankt!
Sinds kort zijn we in het bezit van een Octavia Combi 1.2uit 2014 met 121.000km op te teller.
Deze auto hebben we via een leasemaatschappij gekocht.
Nu hoorden we een raar geluid met gas geven, beetje schrapend. Volgens de Skoda-garage zijn er 1 of meerdere lagers in de versnellingsbak kapot.
Daarom gaan ze een versnellingsbakrevisie doen waarbij ze de lagers gaan controleren en indien nodig vervangen.
Nu heb ik aantal vragen:
- is dit wel een versnellingsbakrevisie? (lijkt me eerder een soort lagersrevisie aangezien de andere delen in de versnellingsbak niet worden gecontroleerd?)
- is 121.000 km niet nogal snel voor 1 of meerdere lagers om kapot te gaan?
- als die lagers vervangen zijn, kan ik dan in de toekomst weer problemen verwachten met de versnellingsbak of is het vervangen van kapotte lagers voldoende?
- wat kun je doen om in de toekomst de versnellingsbak heel te houden?Bijvoorbeeld niet meer de schakelindicatoren opvolgen van het dashboard zodat je niet te laag in de toeren zit?
Bedankt!