Versnellingspookhoes Fabia II vervangen

piair1982

Forumguru
Hallo forumleden!
Met een transport van wat gordijnrails heb ik mijn pookknop beschadigd. Nu wil ik de pookhoes en knop vervangen.

Via Superskoda een nieuw besteld. Scheelt 3 tientjes met de korting die ik krijg bij de dealer.

Maar hoe vervang je de pookhoes? De ring zit stevig ingeklemd lijkt het. Ik durf niet te hard te trekken om schades te voorkomen.

Iemand de gouden tip hoe dat moet?

Ik zal sowieso een how to met foto's maken .

Grt Pierre
Maar hoe

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
3d6da852851d125fd3bf75150706a65b.jpg

Cordoba

Forumguru
Bij de F1 is het de hoes onderaan bij de tunnel losklikken en dan binnenste buiten keren om 'm bovenaan los te halen. (ronde frame dat je hebt, zal dat wel niet lukken)

Op de nieuwe ook niet te zien hoe ie vast zit Pierre?

Huibert

Forumguru
Die onderste ring zit ingeklikt in de midden console. Voorzichtig iets (bv. een broodmes of beter een speciaal tool om bekleding los te halen) tussen de ring en de middenconsole steken en loswrikken. Moet dan zonder al te veel kracht loskomen. Bij het weer vastzetten die ring netjes op zijn plek duwen en daarna met de hand nog even flink aan slaan, wanneer je dit niet doet komt hij na korte tijd weer los.

piair1982

Forumguru
Hoes is binnen. Demontage super makkelijk. Op het plaatje kun je de onderste borgnok met de klok mee draaien en trek je de oude hoes er zo af.

Bij de nieuwe moet je met een knijptang een borgring vastknijpen. Beetje simpel maar wel effectief. Foto's volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Bovenaan Onderaan