Versterker plaatsen tussen Swing en speakers.

Zijn er mogelijkheden om een verterker tussen de radio (swing) en de boxen te plaatsen. In mijn vorige auto tussen standaard, af fabriek radio, en boxen ook een verterker geplaatst met een subliem geluid tot resultaat.
Heeft iemand ervaring met dit type radio en de geluidskwaliteit in standaard modus danwel met een upgrade met verterker?
Ik zag geen noodzaak in een upgrade qua radio behalve de MDI aansluiting en het audio pack plus (4 speakers achter extra).
Ik hang mijn Iphone eraan en hopsa 3 weken onafgebroken muziek! Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bakkertje

Forumguru
Ook hierover loopt al een draadje (even zoeken). Het is mogelijk op 2 manieren:
1. of je koopt een versterker met een high-level input (daar kun je gewoon je luidspreker draden op aansluiten).

2. je koopt een omvormer die van het luidspreker signaal een lijn signaal maakt gebruikt dit voor je versterker.

van het type 1 heb ik nog wel een Audison monoblock en een subwoofer voor je ;)

Ronnie

Forumguru
Zijn er mogelijkheden om een verterker tussen de radio (swing) en de boxen te plaatsen. In mijn vorige auto tussen standaard, af fabriek radio, en boxen ook een verterker geplaatst met een subliem geluid tot resultaat.
Heeft iemand ervaring met dit type radio en de geluidskwaliteit in standaard modus danwel met een upgrade met verterker?
Kan simpel met dit "mini ISO" kabeltje: beetje VAG dealer heeft het wel in huis voor zo'n € 10,-.
Blauw deel is cd-wisselaar, groen is telefoon, geel is aux in/out.Ik heb dit ook gebruikt; 150 watt versterkertje (Conrad) erachter met 2 subjes, prima geluid, stuk beter dan met high-end input! (versterker kun je omschakelen).

Bijlagen

• mini iso.jpg
    mini iso.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 37
Waar heb je die versterker verstopt?
Ik bouw mijn oude apperatuur uit de Swift in, voldoet prima.
Alvast bedankt voor de info.

Ronnie

Forumguru
Waar heb je die versterker verstopt?
Ik bouw mijn oude apperatuur uit de Swift in, voldoet prima.
Alvast bedankt voor de info.
Let wel, ik heb een Fabia combi, maar in de zijpanelen gaat het met gemak. Plaatje 16mm mdf erachter lijmen met kontaktlijm en alles erop monteren, klaar! Links en rechts zo'n sub ingebouwd, voeding wel even ontstoren (met scheidingstrafootje) i.v.m. brandstofpomp.

Bijlagen

• Subwoofer.jpg
    Subwoofer.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan