vervangen Amundsen door Amundsen+ lukt niet

Mijn Yeti uit 2010 heeft Amundsen (310) navigatie, die sinds 1 maand niet meer werkt. Ik wil hem vervangen door Amundsen+ (315).
Mijn Skoda garage leek dat erg duur en ze wisten ook niet of het kon.
Op internet vond ik een nieuwe SK RNS315 voor een redelijk bedrag €260. Volgens de verkoper kon ik mijn Amundsen zeker vervangen
door de Amundsen+. Dus gekocht. Het omwisselen ging makkelijk. Hij vroeg om de code. Heb de nieuwe code ingevoerd. Die vond hij verkeerd,
heb het zo gelaten en toch deed de navigatie het goed. Ik was heel tevreden. Maar de meegeleverde kaarten waren oud: V7.
Heb nieuwe Sd kaart versie V12 geladen op de CD van de Amundsen+. Dat ging ongeveer 2 uur duren. Toen ik weer eens keek was hij al
over de helft. Na een uur keek ik weer en was er een zwart scherm. Later werkte alles korte tijd weer normaal en kon ik zien dat V12
was geinstalleerd. Maar daarna kwamen voortdurend storingen: knipperende waarschuwings symbooltjes, en uiteindelijk een zwart scherm.
Ik heb toen mijn oude Amundsen weer terug geplaatst, maar ook die geeft nu dezelfde storing: een zwart scherm en het omdraaien van de
contactsleutel doet helemaal niets. Ik heb de accupolen los gehaald in de hoop dat de fout zou verdwijnen, maar tevergeefs.
Mijn navigatie-omwisseling heeft dus iets in de auto zelf veranderd/beschadigd.
Mijn vraag is nu: kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen, zo dat ik de Amundsen+ kan gebruiken en dat die goed werkt.

EdK

Forumguru
Als eerste zou ik eens contact opnemen met @Rainesh misschien dat die je verder kan helpen met eventueele firmware update of met VCDS of ODIS !? ( mits DenHaag niet te ver is )
Anders is er nog een mogelijkheid in Apeldoorn, bij KMS repareert men div VAG radio en Navi units

Hoe het verder is gegaan: de oorzaak van het zwarte scherm en alle storingen was een totaal lege accu!
Ik had wel ergens gelezen dat, tijdens het uren lang schrijven van kaartgegevens van Sdkaart naar CD
geheugen, een acculader moet worden aangesloten. Maar dat leek me wat overdreven
en heb ik niet gedaan. Helaas dus.
Nadat de accu weer was opgeladen werkte de oorspronkelijke Amundsen helemaal goed zelfs de
navigatie. Ik laat het nu zo, als de navigatie het weer opgeeft ga ik de nieuwe Amundsen+ weer
installeren en kijken of die werkt.
Dank forumleden voor commentaar en tips, met name over KMS in Apeldoorn waar ik wellicht nog
naar toe ga.

Antera

Donateur
Wat er gebeurd is is een grote vraag. Normaal gezien mag dit geen problemen opleveren. Maar zwart scherm betekend dat hij niet aan gaat. Heb je als eerste de zekering van de radio gecheckt?

Ja, ik had de zekering van de radio en ook van de auto zelf gecheckt, allemaal goed.
Het lag echt aan de volledig ontladen accu. Na opladen gaat het goed (wel met de oude amundsen)
Ik kijk het nu aan zolang die blijft werkem

Bovenaan Onderaan