Vervangen bumper fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffy

Nieuw lid
Hallo,

Vandaag is mijn nieuwe bumper (fase 2) met koplampsproeier binnen gekomen. Nu wil ik graag mijn oude demonteren.

Weet iemand wat ik allemaal los moet draaien?

Op de nieuwe bumper zie ik de volgende bevestigingen:

Midden boven onder grill 2 punten
Midden onder 3x drukpinnetjes en 2 schroefjes links en 2 rechts
Zijkanten in wielkast beide zijden 4 schroefjes.

Deze heb ik nu allemaal los. Zelfs de mistlichten en een sensor (?) aan de bestuurderskant zijn eraf. Maar er is nog steeds geen beweging in te krijgen.

Wat ben ik vergeten?

cvegreen

Forumguru
Zou het niet weten , heb er nog nooit op gelet .
Maar ik meen me te herrineren dat er hier op het forum ooit sprake is geweest van demonteren van achterbumper en daar staken als ik het me goed herrinner 14 bouten in , dus goed vast zit dat wel volgens mij .

duffy

Nieuw lid
Zou het niet weten , heb er nog nooit op gelet .

Maar ik meen me te herrineren dat er hier op het forum ooit sprake is geweest van demonteren van achterbumper en daar staken als ik het me goed herrinner 14 bouten in , dus goed vast zit dat wel volgens mij .​

Ik heb dus al 17 bevestigingspunten los...

duffy

Nieuw lid
Het is al gelukt, hij zit aan de zijkant naast de koplamp nog eens in het zijscherm geklikt, moet je maar net weten. Nu zit ik alleen met het probleem dat hij niet past
icon_sad.gif
vanwege de koplampsproeiers. Ik neem aan dat er een andere steunbalk onder de bumper moet waar wel plaats is voor de sproeiers.

cvegreen

Forumguru
Het is al gelukt, hij zit aan de zijkant naast de koplamp nog eens in het zijscherm geklikt, moet je maar net weten. Nu zit ik alleen met het probleem dat hij niet past
icon_sad.gif
vanwege de koplampsproeiers. Ik neem aan dat er een andere steunbalk onder de bumper moet waar wel plaats is voor de sproeiers.

Kon bijna niet anders dan dat er meer dan 14 bouten in zitten als de achterbumper al met 14 bouten vast gemaakt is , is de voorbumper logisch gezien met meer bouten vast gemaakt.
Ben blij voor u dat die los is .
Dat systeem met dat klikken is iets wat al heel lang gebruikt word , je moet enkel weten of je je bumper naar binnen of naar buiten moet duwen/trekken om dat eruit te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan