Orange860
Senior Member
Skodarijders,
Vanmiddag ben ik van plan de uitgescheurde rubbers van mijn Fabia 1 (dé bekende kwaal) te vervangen door massieve die ook in de Audi A2 en Seat Cupra zitten. Ik heb ze zojuist gehaald bij de dealer.
http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/lager-vom-querlenker-tauschen
Vraag: moeten deze rubbers op een bepaalde manier worden gepostioneerd bij het inpersen of maakt dat -omdat ze massief zijn- niet uit. Op de rubbers zitten van die rubbers uitstulpingen, rubberen vehogingen die ook op nieuwe banden zitten, alleen dikker.
En moet je ze nog licht invetten tijdens het inpersen om eea te vergemakkelijken (olie, vaseline, afwasmiddel)
Ik ben in het bezit van speciaal inpersgereedschap, zoals te zien in onderstaande video.
Tot slot: heeft iemand een plaatje met de aanhaalmomenten van de betreffende bouten die los moeten.
En als laatste: op deze video
zie ik dat de naafbout wordt losgehaald. Kan iemand mij vertellen waarom? En is dat perse noodzakelijk?
Alvast bedankt!
Vanmiddag ben ik van plan de uitgescheurde rubbers van mijn Fabia 1 (dé bekende kwaal) te vervangen door massieve die ook in de Audi A2 en Seat Cupra zitten. Ik heb ze zojuist gehaald bij de dealer.
http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/lager-vom-querlenker-tauschen
Vraag: moeten deze rubbers op een bepaalde manier worden gepostioneerd bij het inpersen of maakt dat -omdat ze massief zijn- niet uit. Op de rubbers zitten van die rubbers uitstulpingen, rubberen vehogingen die ook op nieuwe banden zitten, alleen dikker.
En moet je ze nog licht invetten tijdens het inpersen om eea te vergemakkelijken (olie, vaseline, afwasmiddel)
Ik ben in het bezit van speciaal inpersgereedschap, zoals te zien in onderstaande video.
Tot slot: heeft iemand een plaatje met de aanhaalmomenten van de betreffende bouten die los moeten.
En als laatste: op deze video
Alvast bedankt!