Vervangen luchtmassameter

BarryXX

Actief lid
Wat adviseren jullie? Enkel de twee schroefjes lossen en de sensor vervangen of de complete buis inclusief sensor?

Auto heeft heel af en toe het gevoel van licht inhouden en VAGTechniek had bij de beurt aangegeven dat het storingsgeheugen naar de lmm wijst.

polf

Senior Member
Het binnenwerk (gaas en doorstroming) in het huis is niet van alle merken LMM's hetzelfde. Om te zorgen dat de sensor de juiste waarde afgeeft hoort daar ook het juiste huis bij. Mijn advies is dus wisselen als set. (als je al een losse sensor kan krijgen).(voorbeeld van twee merken hieronder)
upload_2013-12-24_12-55-31.png upload_2013-12-24_12-56-1.png
Succes Polf

Zwapp

Forumguru
Ik heb bij mijn vorige auto, ibiza 1.9tdi 2001, wel alleen een nieuwe sensor geplaatst wat toen goed werkte.
Moet wel zeggen dat ik toen veel fora's heb afgestruint voor informatie.
Het kan denk ik geen kwaad als je het zelfde type terug plaatst, wil je een ander type dan zou ik alles vervangen...
Ik heb toen wel de buis goed gereinigd.

Succes

ertromp

Forumguru
Ik zou een compleet nieuwe kopen. Zit er dan veel prijsverschil tussen alleen sensor of een complete?
Ik neem aan dat als je nu een BOSCH LMM hebt dat je dan ook weer een sensor van BOSCH moeten hebben of een Pierburg sensor in een Pierburg behuizing.

leo442

Forumguru
Als je de sensor wisselt met een zelfde sensor , merk en type nr. , is dat geen enkel probleem.

Joske

Forumguru
heb je een motorcode voor me?

dan kan ik mss nog snel eens kijken in ETKA wat de mogelijkheden zijn.

Zwapp

Forumguru
Ja dat was hem @ertromp een pierburg heb ik er toen in gezet. Dit schijnt een betere te zijn enkel weet ik niet of deze bij de motor van TS kan...

BarryXX

Actief lid
Ik heb zojuist de lmm geheel vervangen en wederom een van bosch geplaatst. Een schroevendraaier en 5 minuten tijd, dacht ik... Dat klopt ook wel als je zo'n tang hebt voor die klemringen die om de aanzuigbuis zit. Heb je die niet; dan loop je nog 20 minuten te kloten met een waterpomptang en een griptang zodat je de ring helemaal open kunt drukken.... Pffff....

Mocht de lmm weer terug in het storingsgeheugen komen, dan verdient de aansluiting aandacht. Hier heeft iemand ooit aan gerommeld. De tape begon te verdrogen en op de foto zie je wat er onder zit.

Ben benieuwd of het licht inhouden nu verleden tijd is. Na het proefrondje in ieder geval nergens last van gehad.

Desperado

Forumguru
Stekker is al eens vervangen dan wss. Vraag ik me af waarom, was de stekker kapot of is er een lmm tussen gezet waar de stekker niet op paste.
Hier trouwens met die klemmen nog nooit echt moeite gehad. Ik doe het ook altijd met een waterpomptang.

Bovenaan Onderaan