haassie
Forumguru
mijn auto bij 122dkm gekocht huidige stand 150dkm. Superb combi elegance 1.8 tsi DSG7. Geweldige luxe auto alleen die bak geeft me kopzorgen en neemt mn plezier weg. Gevalletje wispelturig gedrag. Weinig gas, geen probleem, half gas met zware -slippen, vol gas weinig tot geen slip. Na een handmatige rit met stevig schakelen (koppeling goed warm) weinig tot geen problemen in D S M stand.
Heb het al eens eerder gemeld. Bij 126dkm is de koppeling vervangen bij de stealer de Waal, echter deze slipt nu alweer onder bepaalde situaties. Bij 130dkm is er tvs software opgegaan ter preventie van bekende slijtage. In de zomer was alles ok. Helaas is de slip in de winter weer terug gekomen en iedere ochtend aanwezig en waarschijnlijk heeft dit nu weer tot schade geleid op de platen. Komt door nieuw vocht gevoelig materiaal in koppeling. TPI 2050318/3. Stealer de Waal doet er niets mee.
Volgens tvs is er softwarematig niets meer bij te sturen. Alleen een nieuwe vervanging zou wellicht helpen. Maar ik denk: dan krijg je weer dezelfde koppeling die na verloop van tijd weer voor ellende gaat zorgen.
Heeft iemand met gelijke klachten al eens bij tvs de koppeling laten vervangen. Zijn de klachten hierbij voorgoed weg gebleven of na verloop van tijd toch weer terug gekomen. Doen zij wezenlijk iets anders dan een dealer cq stealer?
Eigenlijk ben ik er redelijk klaar mee maar zit te twijfelen tussen verkoop om van deze ellende af te zijn of toch nog een vervanging van de koppeling! Inruilen is namelijk altijd huilen.
Waar doe ik wijs aan.
Heb het al eens eerder gemeld. Bij 126dkm is de koppeling vervangen bij de stealer de Waal, echter deze slipt nu alweer onder bepaalde situaties. Bij 130dkm is er tvs software opgegaan ter preventie van bekende slijtage. In de zomer was alles ok. Helaas is de slip in de winter weer terug gekomen en iedere ochtend aanwezig en waarschijnlijk heeft dit nu weer tot schade geleid op de platen. Komt door nieuw vocht gevoelig materiaal in koppeling. TPI 2050318/3. Stealer de Waal doet er niets mee.
Volgens tvs is er softwarematig niets meer bij te sturen. Alleen een nieuwe vervanging zou wellicht helpen. Maar ik denk: dan krijg je weer dezelfde koppeling die na verloop van tijd weer voor ellende gaat zorgen.
Heeft iemand met gelijke klachten al eens bij tvs de koppeling laten vervangen. Zijn de klachten hierbij voorgoed weg gebleven of na verloop van tijd toch weer terug gekomen. Doen zij wezenlijk iets anders dan een dealer cq stealer?
Eigenlijk ben ik er redelijk klaar mee maar zit te twijfelen tussen verkoop om van deze ellende af te zijn of toch nog een vervanging van de koppeling! Inruilen is namelijk altijd huilen.
Waar doe ik wijs aan.