Vervangen parkeersensor achter

Hoi,

Ik heb een parkeersensor die door een kleine schade los zit. Hij is naar binnen gedrukt en de buitenste ring is wat ovaal. Als ik het laat vervangen door de dealer kost het me al snel meer dan € 125,00 Nu ben ik druk aan het zoeken of de sensor uit 1 stuk bestaat of een sensor met een buitenring. Wie heeft foto's o.z.i.d. hoe een sensor eruit ziet. Het zou dan gaan om een sensor onder een skoda octavia combi 2008. Heb namelijk het idee dat de dealer ff extra geld wil vangen voor de senor.

Alvast bedankt voor de info.

Grtz,

Rene

Antera

Donateur
Sensore zijn inderdaad los vervangenbaar. Moet wel je bumper voor verwijderen en dat kost wat tijd

Monteurtje

Forumguru
De bumper hoeft niet verwijdert te worden. Afhankelijk van welke sensor het is kun je of heel makkelijk erbij of iets lastiger. De sensor zelf is wel prijzig. En een nieuwe is niet in kleur. Dus moet gespoten worden. De sensor zit in een houder geklikt. Als die houder ook los is van de bumper, dan moet je het heel goed ontvetten en weer erop plakken met dubbelzijdig tape. Of ook vervangen. Maar dan moet het gedeelte wat in het zicht zit ook gespoten worden.
Volgens mij is de prijs die de dealer opgegeven heeft niet heel gek, want een originele sensor kost al meer dan 70 euro.

Thnxs voor de info.
Heb nog ff gekeken en denk dat de sensor niet kapot is maar de ring die er om heen zit. Hierdoor is de sensor los. Kun je die ring ook los kopen? Heb ff een foto erbij gedaan zodat het wat makkelijker te zien is wat ik bedoel:-)

Bijlagen

• Parkeersensor.jpg
    Parkeersensor.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 118

Monteurtje

Forumguru
Dat is de houder. Die kun je los bestellen. Ik zou een nieuw kopen en deze niet opnieuw gebruiken omdat die wat vervormd is. Buitenste rand in kleur spuiten.
Waar zit deze. Links of rechts en buitenste of een van de binnenste? Het kan namelijk dat er 2 houders zijn. Voor de 2 buitenste sensoren of voor de 2 binnenste. Maar kan ook dezelfde zijn. Kenteken doorgeven aan de dealer en die zoekt het zo op.

Bedankt monteurtje.
De dealer wil me een nieuwe verkopen.
Dat is natuurlijk voor hun veel beter.
Zal er morgen direct ff heen gaan en zeggen dat ik een houder wil en niet een complete sensor.
Kon de houder ook niet op ebay o.z.i.d. vinden.
Het gaat trouwens om de rechtsachter als je achter de auto staat

Grtz

Leon 69

Nieuw lid
Ik heb het zelfde probleem sensor is naar binnengedrukt, vindt het wel raar dat als ik hem in de R zet hij ook langdurig een toon geeft terwijl de sensor aan de voorzijde zit.
staat er ergens een montage filmpje hiervan op internet??

Antera

Donateur
Dit komt omdat de voorsensoren ook geactiveerd worden. Dit heeft te maken dat met wegdraaien van de neus deze sensoren ook nog iets zien.

Bovenaan Onderaan