Vervangen popnagel voor schroef/bout

m.m

Lid
Hoi
Vraagje heb nieuwe raammechanisme met plaat. Nu wil ik die vastmaken met schroef/bout
Welke onderdelen heb ik nodig of waar kan ik die bestelen
Bvbd gr

Cordoba

Forumguru
Als je het raammechanisme compleet met plaat hebt, hoef je niets uit te boren, maar kun je gewoon de complete plaat met mechanisme wisselen, en de motor even overzetten.

EdK

Forumguru
tsja ik zou ze gewoon weer poppen...
Boutje moertje kan altijd weer lostrillen...

Cordoba

Forumguru
Mechanisme zit gewoon op de plaat gepopnageld @EdK, het is dus gewoon oude mechanisme met plaat er uit, ontbrekende delen (motor van het ruitmechanisme, eventueel speaker) overzetten op de nieuwe plaat en de boel weer inbouwen. Ik zou alleen een paar nieuwe clips halen om de deurbekleding vast te zetten: bij het loshalen wil er wel eens eentje sneuvelen, en die dingen kosten een paar dubbeltjes per stuk bij de dealer.

Hakar

Donateur
Ik zou de plaat weer vastzetten met popnagels.
Een popnageltang kan even een investering zijn, maar gaat bij goed gebruik lang mee.
Kies voor een tang met verschillende diameter adapters voor de naalden / pennen,, kun je ook verschillende diktes popnagels gebruiken.
Voordeel van gebruik van popnagels is dat ze altijd met dezelfde kracht worden aangetrokken, en mits goed aangebracht niet los kunnen trillen.
Los trillen kan wel gebeuren met bout en moer.

Had dit vanochtend al klaar staan, maar ben de hele tijd met mijn Poolse Herder op visite geweest bij de World Championship of Dutch Sheperds, wat zowat letterlijk in mijn achtertuin (50 meter afstand) plaatsvindt.

Bovenaan Onderaan