Vervangen stadslicht lamp O2 icm Xenon >>>

Frankie

Actief lid
Ik heb vanmiddag gepoogd deze lamp te vervangen, maar heb de poging vroegtijdig gestaakt. Kreeg de koplamp unit netjes uit de auto. Maar bij mijn auto zit de Xenon unit op bijna dezelfde plek als waar de peer voor het stadslicht dit schrok me toch wel een beetje af. In handleiding spreekt met van alleen 2 klemmen om de kap, op deze koplamp zitten vervolgens ook twee schroeven. Iemand ervaring met vervangen van de genoemde lamp in deze configuratie !!??

thanks

Ps1: wilde wel langs dealer, maar t komt er maar niet van..
Ps2: dit moet toch want mijn ventilator slaat abnormaal vaak aan de laatste tijd. En NEE, het is niet vanwege het weer /forum/images/graemlins/wink.gif

Deje

Lid
Vervangen van de stadslichtlampjes of van de D1S xenon lampen?
In beide gevallen moeten de schroeven uit de plastickap, waarna de beugels kunnen worden los geklikt...
Daarna is het stadslicht toegangelijk, de hoogspanningsunit blijft in de kap zitten.
/forum/images/graemlins/473.gif

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: decatop</font><hr />

de ventilator die vaak aanslaat is die misschien ook van de airco?? zo ja, dat hoort zo

[/ QUOTE ]

nope... laatst reed ik de auto in nog geen 20 seconden van parkeerplaats tot voor huis en toen sloeg dat ding alweer aan... Is iets anders aan de hand dus...

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Vervangen van de stadslichtlampjes of van de D1S xenon lampen?
In beide gevallen moeten de schroeven uit de plastickap, waarna de beugels kunnen worden los geklikt...
Daarna is het stadslicht toegangelijk, de hoogspanningsunit blijft in de kap zitten.
/forum/images/graemlins/473.gif

[/ QUOTE ]

Ik wil alleen de stadslichtlamp vervangen. Die Xenon raak ik niet aan. Heb geen zin in spikey hair /forum/images/graemlins/smile.gif Wel raar, want in de handleiding van mijn toenmalige GolfIV stond zeer duidelijk dat je als leek niet met die lampjes moest messen ivm Xenon.. Hier schijnt t minder ernstig te, kunnen, zijn.... maar goed, ik zal t eens proberen.. je spreekt uit ervaring ? /forum/images/graemlins/smile.gif

Deje

Lid
Klopt op zich ook wel, maar je moet nu eenmaal de doorzichtige plastic kappen eerst verwijderen (met de xenon voorschakelunit) voordat je bij de stadslichten kunt geraken....
De xenon lampen zelf kun je gewoon laten zitten, daar hoef je dus niet aan te komen, ze zitten alleen gewoon onder de zelfde kap, that ´s all....
/forum/images/graemlins/945.gif

Deje

Lid
Het is normaal wel zo dat als de airco ingeschakeld is, de koelfan onmiddelijk gaat mee draaien.
Dat is echter niet voor de motorkoeling maar voor koeling van de condensor die voor de radiateur zit....
(is echter wel dezelfde fan)

/forum/images/graemlins/471.gif

Bovenaan Onderaan