Vervangen veerschotel Fabia I

MattS

Lid
Hi,

Zou iemand mij kunnen helpen met een second opinion?
Voor mijn Fabia moet er een veerschotel worden vervangen. Nou kosten die dingen zelf bijna niks, maar toch vraagt mijn garage voor het geheel €132 (1 uur montage zit daar bij). Heeft iemand hier ervaring met het vervangen hiervan en dus met de tijdsduur die het vervangen in beslag zou nemen, dan heb ik een beetje een idee of dit een realistisch bedrag is.

Dan nog een andere vraag: bij zowel de dealer als een vakgarage waar ik navraag heb gedaan, wordt gezegd dat mijn remblokken moeten worden vervangen, maar dat het ook aan te raden is om gelijk de remschijf te vervangen omdat daar wat roest op zit. Wat kan het ergste zijn dat er gebeurt als ik dat niet laat mee vervangen?

Enorm bedankt!

Matt

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Is de roest oppervlakkig? Maw kan je de schijf nog 'schoon' remmen?

Indien de roestvorming niet al te erg is, kan het zeker geen kwaad om de schijf te laten zitten, de remwerking zal er niet veel minder om zijn. Wel kan je herrie horen (en voelen in het pedaal) tijdens het remmen.

Spierings

Forumguru
Denk dat ze rekening hebben gehouden met 45-60 minuten arbeid, linker kant is iets makkelijker als rechter kant.... Dit kan natuurlijk altijd iets sneller ;) Daarnaast is het mogelijk dat ze vervolgens de uitlijning willen controleren.

Met de schijven bedoelen ze misschien ook dat er al redelijke randen op zitten? Waardoor de schijven aan de dunne kant worden..

Vliegroest rem je er inderdaad zo af, is het daadwerkelijk een verhoogde rand op het remvlak van de remblok heb je kans op meer groeven en roest doordat je hem niet mooi in kan remmen... Meer als 50% roest op de remvlak van de schijf is afkeur...

Bovenaan Onderaan