vervangen versnellingspook

claikes

Nieuw lid
hoi, eindelijk heb ik mijn nieuwe fabia combi 1.9tdi. Ben der echt tevreden van ( kom van een opel corsa van 55pk en nu 100pk
super.gif
. Heb nog wel een vraagje. kan ik de versnellingspook vervangen door een andere? Kan ik dit zelf doen of niet? indien ja, kan iemand mij een korte uitleg geven, want alleen krijg ik het niet voor mekaar. krijg de pook zelfs niet los.

mvg

Onder het asbakje zitten een paar torx boutjes. Draai die los en de voorkant van het plaatje rond de pook komt los. De achterkant van het plaatje zit gewoon vastgeklikt. Nu kun je onder de pookhoes kijken en je ziet dat de pook vastzit met een benzineslang klemmetje.
De pookhoes kun je voorzichtig van het plaatje losklikken. Kijk uit, de rand van de pookhoes breekt snel! De pookhoes en pook vormen vrijwel een geheel.
Als je de pook wilt vervangen, kun je dat wellicht het beste doen door een origineel accessoire als van Milotec. Zie ook http://www.milotec.de/

Succes!

Okki

Donateur
Ik heb hetzelfde gedaan bij een O1. De oude versnellingspook eraf gehaald door de ring met schroevendraaier en tang los te maken. Versnellingspook van een Golf gekocht bij de VW dealer (ca. 25 euro) inclusief hoes. De nieuwe pook + hoes heb ik aan het bestaande plastic frame vastgemaakt. Vervolgens het geheel weer monteren en een nieuwe klem (zat erbij) vastzetten.
Pook ligt veel beter in de hand dan de bestaande. Ik vond dit dat ook het enige 'nadeel' van de O1.

Bijlagen

• 39180-pook.JPG
    39180-pook.JPG
    85,3 KB · Weergaven: 118

claikes

Nieuw lid
met een mesje heb ik geprobeerd, maar buiten een kapot mesje ben ik niet verder geraakt, zit der echt vast op.

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: claikes</font><hr />

met een mesje heb ik geprobeerd, maar buiten een kapot mesje ben ik niet verder geraakt, zit der echt vast op.

[/ QUOTE ]

Aangezien de Fabia min of meer gelijk is aan een Polo. Kan je dan niet een complete Polo versnellingspook erop zetten. De hoes hoef je dan niet van de pook af te halen.

claikes

Nieuw lid
hmmm, kan ik wel proberen. zal morgen is langs de onderdelenwinkel lopen want ik krijg hem der echt ni af

Jpoers

Lid
niet iedereen heeft standaard die chromen inleg,
zat er bij mij in iedergeval niet in. heb deze ook laten vervangen door eentje met chromen inleg. stuk netter.

claikes

Nieuw lid
ik heb idd ook geen chromen inleg. vandaag een nieuwe hoes gaan bestellen een echt lederen zakje, en een zwart met grijze pook met carbon look. als em der is en gemonteerd zal ik is een fototje plaatsen

Jpoers

Lid
als we toch aan het vervangen zijn weet iemand toevallig of het knopje van de handrem ook te vervangen is?
en of dit een beetje makkelijk te doen is?

de mijne is nog gewoon lelijke kunststof, zo'n chromen past natuurlijk veel beter in het interrieur
grin.gif

C

Creep

Ik heb in m'n fabia 1 van 2001, ook de versnellingspook vervangen door ene van een VW Golf, zoals eerder hier beschreven. Bedankt voor de uitleg met foto's. Het enige wat ik extra moest doen was het plastic frame onder aan de pookzak verwisselen. Het bijgeleverde frame paste niet. Een beetje meer werk met hetzelfde resultaat. Mijn originele versnellingspook was kort en leek wel van plastic, ook de pookzak leek wel redelijk plastic.
Nu dus een zwarte ledere hoes met coole Golf pook.
in bijlage een voor en na foto.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 88
Bovenaan Onderaan