Vervangen zonneklep/spiegeltje

herbiek

Senior Member
De spiegel in mijn linker zonneklep van mijn Octavia combi 2014 is gisteren kapot gegaan (kopstoot). De scherven zitten nog achter het schuifje/klepje. Vervanging van alleen spiegel doen ze niet bij de garage, dus word vervanging van hele zonneklep. Incl montage, btw etc flink prijzig (184 euro).

Is er iemand deze al eens zelf vervanging heeft? Is dat lastig? Zijn er veel modellen/vormen/kleuren van de zonneklep zodat zelf bestellen lastig is?
Hoor graag van iemand met ervaringen.

gehaktbal

Forumguru
Jep. Is te doen. Wilde de klep verwijderen omdat ik mijn hemeltje los wilde maken. En uit lompigheid heb ik het voetje toen afgebroken.
Heb toen wat uitgezocht en die kleppen worden inderdaad alleen in 1 geheel geleverd, a bijbehorend bedrag wat jij noemt.

Ik heb het opgelost met een gebruikte van de sloop. 35 euro.

redriver

Senior Member
Ik zou eerst proberen om toch dat spiegeltje te vervangen (kapot is ie toch al :-) ). Vindt het altijd wel leuk om iets te repareren waarvan de dealer zegt dat het niet gaat ..... Als het mislukt inderdaad naar de sloop voor 2e hands .

Eltjo

Forumguru
Een dealer verkoopt de grote stukken en is ook niet zo goed in het fijnere werk om zoiets herstellen.
Kijk eens of je ergens tussen een naad kan komen of misschien het schuifklepje met raamwerk eraf kan halen.

Bij mij waren de sluitpinnen links en recht van het dashboardkastjlepje van de Passat toen naar binnen geschoten - een veel voorkomend probleem.
Ik kon de binnenkant van de buitenkant halen en was toen niet verbaasd dat dat los was gegaan. Ik heb het e.a. Verbeterd zodat dat nooit meer kon gebeuren en de helften met warme lijm weer aan elkaar gezet, zag je niets van.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan