Vervanging mistlamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel

Forumguru
Gisterochtend bij het wassen van mijn vierwieler (Fabia van 2005, dus het "laatste" Fabia I model) kwam ik er achter dat één van de mistlampen is geraakt door een steen, want daar zit nu een flinke barst in. Het glas blijft nog wel zitten, al hoor je het wel kraken als je er aan probeert te bewegen en ook de lamp zelf doet het nog gewoon, maar fraai ziet het er allemaal niet uit.

Op een aantal Myreviews op de Autoweek-site heb ik wel gezien dat meerdere mensen last hebben van mistlampen op hun Fabia die voortijdig door steenslag aan hun eind komen. Ze zitten dan ook wel behoorlijk laag.

Heeft iemand hier ook al eens mee te maken gehad en wat was hij/zij toen kwijt voor de vervanging van het glas of de gehele unit? Het gaat dus om de Fabia I met de ronde mistlampen en niet om het model met de rechthoekige mistlampen.

Michel

Forumguru
Dank je Gieliovd.

Ik zie net op Marktplaats dat de originele prijs € 65,- is. Dat is uiteraard nog excl. montage. Mij benieuwen wat de dealer hiervoor gaat rekenen. Of is het makkelijk zelf te doen?

joergarms

Senior Member
sowieso lekker zelf doen, is namelijk een kwestie van 3 schroeven en een stekkertje. En inderdaad ff neuzen op internet levert ook wel mooie dingen op. Ook kun je op www.winparts.nl kijken, daar kun je origineel en imitatie kopen, dan zie je direct het verschil. Je kan ook op de onderdelenlijn jouw gewenste onderdeel invoeren, de auto-sloperijen die dat dan hebben sturen je een mailtje.
Wat betreft de hoogte van de mistlampen, ze zitten niet lager dan bij andere auto,s anders zouden ze namelijk ook niet de functie van mistlamp hebben. Dat geldt voor alle merken, plaats je zulke lampen hoger, dan schijnen ze namelijk IN de mist, terwijl ze eigenlijk eronderdoor moeten schijnen. Dus dat hebben ze wel goed gedaan bij Skoda.

Fabia

† In Memoriam
Bij mijn eerste Fabia met de vierkante mistlampen was ook eentje stuk gegaan. Via Marktplaats een nieuwe gekocht en zelf vervangen. Was een kwestie van een paar schroefjes losdraaien, stekkertje los en vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan