Vervanging mistlampen met xenon(look)

Hallo allemaal,

na het succesvol vervangen van de koplampen van mijn fabia met angel eyes + een xenon-kit wil ik nu graag mijn mistlampen voor wat "witter" krijgen.

Aangezien ik groot licht zelden gebruik wil ik deze gewoon laten zoals ze zijn (geel hallogeen) maar de mistlampen zou ik graag wit willen zien, maar een xenon kit voor de mistlampen is toch een ietwat dure grap.

Allereerst vroeg ik mij af welke maat lampen in de mistlampen gaan (stadslicht was H7 als ik het goed heb)?

Ten tweede : ik heb op dit forum meerdere malen geluiden gehoord/gelezen over led lampjes, of philips night-lampen... Wat is nou een goede, goedkope manier om mijn mistlampen wit te krijgen?

cvegreen

Forumguru
Ik wens je een goede vakantie toe. Wij gingen aanvankelijk ook nog een midweek of zo op reis , maar we hebben al een paar daguitstappen gedaan en er zal ongetwijfeld nog een daguitstap komen waardoor een klein reisje er niet meer in zit.

Ik wens je een goede vakantie toe. Wij gingen aanvankelijk ook nog een midweek of zo op reis , maar we hebben al een paar daguitstappen gedaan en er zal ongetwijfeld nog een daguitstap komen waardoor een klein reisje er niet meer in zit.​

Bedankt! Het is even wennen zo een langdurige vakantie (4 weken) normaliter doen mijn vriendin en ik vaak dagtripjes maar zal wel het forum proberen te bezoeken in Turkije (hou me er niet aan!)

D

Deleted member 1943

Ik ben daar ook naar op zoek geweest.

Ik was bij een automaterialen/tuning bedrijf en zeiden dat ik witte met een lichte blauwe gloed halogeen moest nemen. Je kan ze van philips kopen maar naar een x aantal branduren zijn ze op en aan vervanging toe. Deze kosten geloof ik een euro of 18 p/st. Mij werd aangeraden om deze witte halogeen van PIAA te nemen. Dit zijn lampen die in de Rallywereld gebruikt worden. Deze schijnen echt perfect te wezen en als je er niet mee gaat seinen maar gewoon laat branden dan gaan ze echt heel lang mee. Deze lampen kosten ongeveer 85 euro p/2 st.

Hopelijk heb je wat aan deze info.
Succes en fijne vakantie

Ik ben daar ook naar op zoek geweest.

Ik was bij een automaterialen/tuning bedrijf en zeiden dat ik witte met een lichte blauwe gloed halogeen moest nemen. Je kan ze van philips kopen maar naar een x aantal branduren zijn ze op en aan vervanging toe. Deze kosten geloof ik een euro of 18 p/st. Mij werd aangeraden om deze witte halogeen van PIAA te nemen. Dit zijn lampen die in de Rallywereld gebruikt worden. Deze schijnen echt perfect te wezen en als je er niet mee gaat seinen maar gewoon laat branden dan gaan ze echt heel lang mee. Deze lampen kosten ongeveer 85 euro p/2 st.

Hopelijk heb je wat aan deze info.
Succes en fijne vakantie

Stefan bedankt voor de info, na even googlen merk ik idd dat PIAA een gerenommeerd bedrijf is als het gaat om verlichting... De prijzen varieren voor H3 van €40 tot €80 op ebay, dus hoop ze voor €40 te kunnen krijgen (aangezien een 'goedkope' xenon variant al voor €80 te verkrijgen is tegenwoordig).

D

Deleted member 1943

Bij mij is de kogel door de kerk na al dat gezoek van lampjes.

Ik heb gister een Xenon setje van hetzelfde als me koplampen besteld voor me mistlampen.

Dit zal er een stuk beter uitzien en een bak met licht met de mist :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan