Vervuilde motor

Gisteren ging het motorstoringslampje branden. De garage heeft de computer uitgelezen en heeft nog een aantal andere zaken gecontroleerd.
Ze hebben een compressietest gedaan. Hieruit kwam naar voren dat één cilinder een mindere compressie heeft.
De oorzaak hiervan zou vervuiling van de motor kunnen zijn door het rijden van korte stukken. Men heeft tevens geconstateerd dat er veel koolstofafzetting en sludge aanwezig was.

Men stelde voor om een motorreiniging te gaan doen. Men voegt dan een bepaald middel toe aan de olie. Dit kost € 325,00. Men kon niet met zekerheid zeggen
dat het probleem dan opgelost zou zijn.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke motorreiniging?

Zou dit probleem ook door het rijden van een lange rit opgelost kunnen worden?

Huipio

Nieuw lid
Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel eens ergens gehoord dat dit slecht voor je pakkingen zou zijn.
Maar zoals ik zeg, geen persoonlijke ervaring mee ;)

Ronnie

Forumguru
Ik zou de oude olie aftappen, filter vernieuwen en de zaak vullen met volsynthetische olie, daar eens een tijdje mee rondrijden en de motor af en toe eens goed warm stoken op de autobaan.
De vervuiling van het blok lost op door de reinigende werking van de synth. olie; De koolafzetting verbrandt door de hoge temperatuur in de cylinders.
Misschien dat ie een paar keer nadieseld, maar dat is dan binnen de kortste keren over.

Jasper02

Banned
Gisteren ging het motorstoringslampje branden. De garage heeft de computer uitgelezen en heeft nog een aantal andere zaken gecontroleerd.
Ze hebben een compressietest gedaan. Hieruit kwam naar voren dat één cilinder een mindere compressie heeft.
De oorzaak hiervan zou vervuiling van de motor kunnen zijn door het rijden van korte stukken. Men heeft tevens geconstateerd dat er veel koolstofafzetting en sludge aanwezig was.

Men stelde voor om een motorreiniging te gaan doen. Men voegt dan een bepaald middel toe aan de olie. Dit kost € 325,00. Men kon niet met zekerheid zeggen