Verwarmde ruitensproeier

micky

Forumguru
de sproeierkop wordt verwarmd zodat hij niet dichtvriest in de winter, niet meer en niet minder
 

Canon-Eye

Forumguru
Gebruik ze eens zonder te sproeien dan (dicht gevroren sproeikoppen), wat zou beter werken.. :D
Vooral als je juist wel in de slipstream van een vrachtwagen blijft, want dan dwarrelt er zoveel vocht op je ruit dat je die zonder sproeien moeiteloos kan wissen.
Dubbele besparing dus... :D al zul je 'm wel een keertje vaker moeten wassen om de niet door de wissers bestreken delen van hun vuilkoek ontdoen.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Noord26, uit een overall gemiddelde over 92000 km van net geen 1:20 zou je al kunnen afleiden dat ik weliswaar in een schraapdieseltje rij maar dat deze er onder mijn beheer toch redelijk voor moet doorwerken.
Vmax+5 is mijn standaard cc-instelling (gps-kilometers natuurlijk) ;) en dan pas je meestal niet lang tussen de vrachtwagens...
 

Canon-Eye

Forumguru
Nou, voorlopig mag-ie gewoon blijven. Wegdoen zonder andere reden (bv schade of ernstig mankement) kost veel meer dan ik met een zuinigere auto kan terugverdienen. Maar ik ben wel benieuwd hoe hij het er volgend jaar af gaat brengen met de Eriba er achter. Dat zou nog wel eens aanleidingg kunnen blijken om naar iets anders uit te gaan kijken.
Alhoewel, met de paardentrailer incl. een stevige Haflinger ging het uitstekend - in NL, dat dan weer wel... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan