Verwarmde ruitensproeiers

Status
Niet open voor verdere reacties.

skodaad

Nieuw lid
Gisteren kwam ik bij de reiniging van het rooster onder mijn ruitenwissers erachter dat mijn auto blijkbaar verwarmde ruitensproeiers heeft (er zitten nl. 2 draadjes aan). In de handleiding wordt dit inderdaad als optie op sommige modellen genoemd maar hoe je ze in- of uitschakelt staat nergens. Staan ze constant aan als je rijdt, schakelen ze bij een te lage buitentemperatuur in of worden samen met mijn verwarmde spiegels of achterrruit in- en uitgeschakeld?
wie weet het??

nemo

Senior Member
Ik heb die optie ook, maar hoe snel werkt die spiegelverwarming bij jullie? Hoe zie je dat ie werkt?

Wallie

Lid
Als er ijs op zit: binnen 2min smelt het er al af. En dat zie je... ;)
Verder kan je het voelen...

van_der_P

Senior Member
Ik heb die optie ook, maar hoe snel werkt die spiegelverwarming bij jullie? Hoe zie je dat ie werkt?

Volgens mij kun je alleen aan de stand van de schakelaar (waar je de spiegels mee verstelt) zien of de spiegelverwarming in gebruik is. De punt op de schakelaar moet naar het vierkant symbool met de golfjes er in wijzen.
Gewoon even proberen en na een tijd je aan het spiegelglas voelen. Is die warm dan werkt het, is het koud werkt het niet.

EdK

Forumguru
Moeilijke oplossingen allemaal !!
Al de zwervers rondom je auto gaan staan als je voor een rood licht staat te wachten , dan staat je spiegel verwarming aan !!! :D

nemo

Senior Member
Al de zwervers rondom je auto gaan staan als je voor een rood licht staat te wachten , dan staat je spiegel verwarming aan !!! :D

Liever dat dan wanneer mijn wagen ge-carjackt wordt!

Fabia

† In Memoriam

Dat doet me weer denken aan de Mazda reclame van jaren geleden. Daar zag je iedereen rondom de verwarmde speigels staan om warme handen te krijgen.

EdK

Forumguru
Dat doet me weer denken aan de Mazda reclame van jaren geleden. Daar zag je iedereen rondom de verwarmde speigels staan om warme handen te krijgen.

Moet zeggen dat je lange termijn geheugen nog perfect in orde is !! :D:D
Maar dat was toendertijd een mooie reclame met toen nog mooie mazda's ! :blush:

skodaad

Nieuw lid
Het in- en uitschakelen bij verwarmde spiegels of achteruitverwarming valt bij nader inzien af, want in de handleiding staat dat beiden na 20 minuten automatisch uitgeschakeld worden. Volgens een VW-monteur zijn ze net als bij
Volkswagen continu ingeschakeld als je auto op contact staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan