Verwarming in ruit rechtsachter (Combi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

higgy

Forumguru
Is het überhaupt iemand bij zijn (haar) nieuwe O2 al opgevallen dat die een verwarmingsdraad heeft in het raam rechts tussen c- en d-stijl? Viel mij vanochtend pas op. Had m'n oude O2 niet.

Gieliovd

Forumguru
Naar mijn kennis is de spiraal die je in het raam ziet de raamantenne hoor, geen verwarming. Zoals hier onder ook al staat.

Zo niet, dan is dat serieus nutteloos :)

higgy

Forumguru
De raamantenne? Geloof ik niet. De drievoudige antenne zit bovenop: GSM/GPS/FM
Of het zou de TMC-antenne moeten zijn van de Columbus. Afijn: proberen is simpel zat: als ie morgen weer kats dichtgevroren is, zetten we de achterruitenwisser aan, eens kijken of ie rechtsachter ondooit.

Gieliovd

Forumguru
Ik hoor graag wat het is geworden ja!

Waarom ik dit zeg, in de vorige auto van mijn vader zat ook een vreemd spiraal tegen het zijraampje geplakt wat later de FM antenne bleek te zijn.

Dit was een Volvo V70 station.

Voordat iemand je gaat verbeteren: ja, Higgy bedoelt dus zijn achterruitontdooier, niet zijn wisser :)

Frankie

Actief lid
Is het echt maar één draad zoals je zegt ? Kan me niet voorstellen dat dat dan verwarming is. Vraag me inderdaad wel af wat wel... Verwarming aan maar een kant lijkt me ook stug...

(sh*t, pas 731 berichten !?! :-/)

bat

Lid
Is het echt maar één draad zoals je zegt ? Kan me niet voorstellen dat dat dan verwarming is. Vraag me inderdaad wel af wat wel... Verwarming aan maar een kant lijkt me ook stug...

(sh*t, pas 731 berichten !?! :-/)
De grootste dode hoek is rechtsachter... daarom zie je ook wel eens bedrijfsauto's/busjes die wel een ruitje rechtsachter hebben, maar niet linksachter.

Ik kan me daarom voorstellen dat er op die plek verwarming zit.

Als het een antenne is, dan is dat bijzonder. Of misschien een nog niet volledig doorgevoerde ontwerpaanpassing - straks geen antenne meer op het dak?

nomad

Senior Member
Teleurstelling alom : Het is de antenne van de dubbele tuner. 1 op dak 1 in de ruit.
Dat wordt dus gewoon weer alle raampje krabben morgenochtend...

higgy

Forumguru
Vriend Nomad heeft (weer eens) gelijk. Heb het vanmorgen even zitten bekijken en het is 1 draad in een F-vorm. Moet inderdaad welhaast de tweede antenne (voor TMC neem ik aan Mark?) zijn.

bat

Lid
Teleurstelling alom : Het is de antenne van de dubbele tuner. 1 op dak 1 in de ruit.
Dat wordt dus gewoon weer alle raampje krabben morgenochtend...
Dubbele tuner?

1 draadje is inderdaad te weinig voor echte verwarming...

vdijk

Lid
Vriend Nomad heeft (weer eens) gelijk. Heb het vanmorgen even zitten bekijken en het is 1 draad in een F-vorm. Moet inderdaad welhaast de tweede antenne (voor TMC neem ik aan Mark?) zijn.

maar zit dit draadje maar aan 1 kant (bijv linkerzijde) of ook aan de rechterkant ?
als het aan beide zijdes zit, dan hebben jullie drie (!!!) draadjes voor de radio

en hoe zit het dan met een HB ?
Ik heb volgens mij geen draadje in de ruit zitten ??? of zit hij ergens anders verwerkt. Ik neem aan dat ook een HB een extra antenne gebruiken kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan