Verwarming kodiaq 2

Hallo,
Ik ben sinds 1 week in het bezit van een steel grey MHEV Kodiaq.
Heeft iemand ervaring met de instelling van de verwarming? Ik vond het erg warm , ook als hij op bijv. 19 graden staat….

Marchel1

Actief lid
Hoe iemand temperatuur ervaart is natuurlijk heel persoonlijk. Zelf ervaar ik de airco in de PHEV tot nu toe als erg prettig, ook vergeleken met eerdere auto's waar ik in gereden heb.
Mijn instelling is auto, 19 graden en in het menu de meest zuinige, eco optie gekozen omdat ik een hekel heb aan airco's die hard staan te blazen. Ook de eco functie voor passagier en achterbank als deze niet bezet zijn ervaar ik als handig. Merk bijvoorbeeld niet dat er een soort vreemde luchtstroom ontstaat doordat er op die plaatsen niet verwarmd wordt, waar ik vooraf wel mijn bedenkingen bij had.
Maar zoals gezegd zijn dit soort dingen erg persoonlijk.
Ben benieuwd hoe hij het met deze instellingen in de zomer doet. Temperatuur gaat bij mij in de zomer wel wat omhoog om hele grote overgangen bij het uitstappen te voorkomen.

TomDB

Lid
Herkenbaar. In de Kodiaq heb ik de temperatuur standaard 2 of meer graden lager staan dan in de Karoq die ik hiervoor had

MikeyMan

Senior Member
Het lijkt er een beetje op dat er -om de ingestelde temperatuur te halen- enorm veel warmte het interieur wordt in geblazen. Na een tijdje lijkt dat wat te stabiliseren.

ebu

Nieuw lid
Hallo,
Ik ben sinds 1 week in het bezit van een steel grey MHEV Kodiaq.
Heeft iemand ervaring met de instelling van de verwarming? Ik vond het erg warm , ook als hij op bijv. 19 graden staat….
Had jij hem voor je instapte op voorverwarming staan? Bij mij bleef tijdens het rijden de voorverwarmingsstand aan staan waardoor het ook heel warm werd in de auto. Ik heb het symbooltje voor voorverwarmen op het scherm gezet. Zo zag ik dat deze groen bleef tijdens het rijden. Nu zet ik deze handmatig via dat symbooltje uit. Beetje raar dat ie na het starten dat niet zelf doet. Of zijn er ergens instellingen verstopt waardoor dit wel uit gaat na starten?

Rallye

Forumguru
Elektrisch voorverwarmen of op benzine? Op benzine gaat standaard na een half uur uit. Niet als de motor start - in sommige gevallen wil je dat ook niet.

Bovenaan Onderaan