Hallo allemaal,
Vandaag moest mij fabia bij de dealer zijn en heb ik ook gevraagd naar het langzame opwarmen van de auto. De eerste opmerking die ik, zoals verwacht, kreeg was dat een diesel natuurlijk veel langzamer word dan een benzine. Bleek ook wel uit het feit dat de octavia die ik mee kreeg als leen auto na een paar kilometer al behagelijk warm werd.
Bij de dealer hadden ze geen verklaring voor het veel sneller warm worden van de auto als je de verwarming op maximaal zet dan bij een ingestelde temperatuur van ongeveer 21 graden. Probleem is ook voorgelegd bij de importeur maar daar was ook niets bekend over problemen met de verwarming van de fabia. Voor de zekerheid is er ook gekeken naar mogelijke foutcodes maar ook daar was niets te vinden.
Conclusie is voor mij dat ik 's morgens de verwarming maar direct op maximaal zet en pas als het in de auto echt lekker warm is de temperatuur terug regel. Op die manier krijg ik de auto toch redelijk snel ( vanmorgen in ongeveer 15 minuten en 10 kilomter bij een termperatuur van -1 ) heerlijk behagelijk warm.
groet,
fabtdi