Verwarming/ventilatie

oliekoker

Nieuw lid
Yeti Adventure 1.2 van 2015 36.000km.
De ventilatie van mijn yeti geeft aan de bestuurders kant alleen koude lucht ook de ac werkt niet aan deze kant, de bijrijders kant werkt wel goed.
De ventilatie aan de bestuurders kant is weer op gang geholpen met een flinke tik onder het dashboard maar de verwarming/ac doen het nog steeds niet.
Onder het dashboard hoor ik tikken, ik denk van de stappenmotor. Volgens de garage waar de auto in onderhoud is zou om deze stappenmotor te vervangen het hele dashboard er uit gehaald moeten worden.
Is er een andere oplossing, deze reparatie gaat nogal in de papieren lopen, de garage zegt ongeveer 8 uur werk, (als dat tenminste lukt in die tijd) dan komt het onderdeel er nog bij en de BTW.

JeSko

Forumguru
Jezelf best eens even voorstellen in de Meet&Greet van het forum, dat is hier gangbaar en word enorm gewaardeerd. Dan zal iedereen zich hier ook inspannen om u van zoveel mogelijk nuttige informatie te voorzien inzake je probleem. :)

• Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
Dit is een regelklep die niet meer goed functioneert door een defecte motor of een klep die vast is gaan zitten. Het tikken betekend dat de regelaar de klep wel aanstuurt maar hem niet in de positie krijgt en waardoor de motor geforceerd word en er iets afbreekt of lam raakt. Vervangen hiervan is de enigste oplossing en is geen simpel werkje.

Bovenaan Onderaan