Verwarming zitting bestuurdersstoel defect

RogerS

Forumguru
Helaas heb ik moeten constateren dat de stoelverwarming van de bestuurdersstoel alleen nog maar de rugleuning werkt. De zitting wordt niet meer warm.

Wie kan mij wat tips geven waar ik het defect zou moeten zoeken?

Joske

Forumguru
eerst en vooral inderdaad de fiches eens nakijken en misschien ook de zekeringen eens? (maar dan zou je verwachten dat ze compleet niet meer werkt, weet niet of dit apart geschakeld is.. zou ik eerst de stroomloopschema's er bij moeten halen voor jouw auto)

heb je een jaartal voor mij? en motorcode?

Cordoba

Forumguru
Je kan in elk geval de stekker onder de stoel checken (let op onder de stoel zit ook de stekker voor de stoelairbag, dus niet aan de stekkers rommelen als de auto op contact staat, dat geeft een foutcode waarvoor je dan naar de garage kan)

RogerS

Forumguru
eerst en vooral inderdaad de fiches eens nakijken en misschien ook de zekeringen eens? (maar dan zou je verwachten dat ze compleet niet meer werkt, weet niet of dit apart geschakeld is.. zou ik eerst de stroomloopschema's er bij moeten halen voor jouw auto)

heb je een jaartal voor mij? en motorcode?
Hallo Joske, de auto is van augustus 2010 (modeljaar 2011), motorcode heb ik niet direct bij de hand.

RogerS

Forumguru
Je kan in elk geval de stekker onder de stoel checken (let op onder de stoel zit ook de stekker voor de stoelairbag, dus niet aan de stekkers rommelen als de auto op contact staat, dat geeft een foutcode waarvoor je dan naar de garage kan)
Dat heb ik gedaan maar heeft niet geholpen.

Joske

Forumguru
Ohja. Motorcode is echt wel belangrijk. Of toch al motorinhoud en kw's. Daar kan ik al iets uit afleiden meestal ;)

Joske

Forumguru
het zal waarschijnlijk een CDAA zijn als motorcode, moet je maar eens controleren in je koffer (sticker waar reservewiel al dan niet zit of vooraan in onderhoudsboekje). Zal alvast eens kijken op basis van deze gegevens.

zekering 37 is alvast de zekering van het regelapparaat van de stoelverwarming vooraan

dat regelapparaat -J774 zit onder de bestuurdersstoel (ter info, de verwarmingsregelaar van de achterbank zit onder de bijrijdersstoel)

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
en dan hier nog de stroomloopschema's
(ik heb gerekend op een Superb met Climatronic)
heb modeljaar vanaf maart 2008 genomen, omdat er ook een schema is vanaf modeljaar november 2010. (jij gaf augustus 2010 aan als bouwmoment)

Bijlagen

• Printing from Tmplt6.pdf
    265,5 KB · Weergaven: 49

RogerS

Forumguru
Ik heb er eens naar gekeken maar het is niet zo direct te vervangen. En ik vind het niet waard om dit bij de dealer te laten repareren.

Sub_Yak

Nieuw lid
en dan hier nog de stroomloopschema's
(ik heb gerekend op een Superb met Climatronic)
heb modeljaar vanaf maart 2008 genomen, omdat er ook een schema is vanaf modeljaar november 2010. (jij gaf augustus 2010 aan als bouwmoment)
Heb een soortgelijk probleem met mijn SuperB II facelift (Bouwjaar 2013 ,model 2014 2.0 Tdi),bijrijderstoelstoel volledig out :(alle andere,ook achteraan,=OK)
Motorcode CFFB
Heeft iemand toevallig een stroomloopschema?
Mvg
Guido

Goedenavond,
Vandaag naar de dealer geweest voor onderhoud en een 2-tal diagnose laten uitvoeren.
1. Lekkage in de achterbak (Reservewiel bak loopt vol) waarschijnlijk van het panodak. nog geen modificatie gehad.
2. Geen warme billen wel warme rug.

Ze hebben alleen de verwarming kunnen constateren dat de mat stuk is en dit gaat EUR 340,00 kosten!
Wie kan mij helpen met omschrijving hoe dit zelf te vervangen?
02/2011
1.8 TSI

Type: 3T
Variant: ACCDAAX01
Uitvoering: NFD7FD7AM006W0

CDO

Forumguru
@Michael_ voor de lekkage (of om het goed te zeggen tegen de lekkage) is een modificatie bekend bij de dealer. Zou eigenlijk al uitgevoerd moeten zijn gezien de leeftijd van de auto.

Ik stond na een jaar ook al een keer met een aquarium in de reservewiel bak een aantal jaren geleden.
Gebruik de zoekfunctie maar eens.

@CDO Bedankt voor je reactie. Topic over lekkage volg ik ook. Hoef dus niet meer te zoeken
Heb zelfs al de NL versie van de modificatie.
Inmiddels ook al wat beschrijvingen van de stoel gevonden. Ga het waarschijnlijk zelf doen.

Iemand nog tips waar ik moet opletten met de elektronica onder de stoel?
Stoel moet waarschijnlijk volledig los. In ieder geval de rugleuning.

Bovenaan Onderaan