Verwarrend, misleidend of gewoon slim ?

PizzaPieter

Forumguru
Ik was aan het neuzen naar auto's ('waarom ben je aan het kijken terwijl onze Seat nog prima is !?') en kwam deze auto tegen.
Ik zag een onregelmatigheid (in titel 1.0, in technische gegevens 1.4 en RDW zei ook 1.0) dus stuurde een berichtje naar de verkopende partij om dat kenbaar te maken.

1728283167695.png

1728283212452.png

Het antwoord van de garage: "Klopt, de auto heeft een motoroptimalisatie gehad wat hem hetzelfde vermogen geeft als de 1.4 TSI."
Ik heb aangegeven dat ik het bijzonder en verwarrend vind, ook omdat dat niet genoemd wordt in de bijgaande omschrijving en dat ik zocht op een 1.4, maar uitkwam bij een 1.0 (iemand die een 1.0 zoekt, komt hier dus niet bij uit).
Benieuwd wat jullie vinden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Wat een kulverhaal weer! Mooie verkooppraat, maar geef gewoon toe dat je een foutje gemaakt hebt...
 

leon-cupra

Forumguru
Tja, hij probeert gewoon de kopers die zoeken naar een motor met wat vermogen ook aan te spreken. Stel dat je minimaal 130pk wilt en je stelt de criteria in komt zijn wagen ook in de zoekresultaten. Moest hij gewoon de originele waarden nemen, zou zijn wagen niet in de zoekresultaten komen.
En wss zal de wagen effectief gechipt zijn.

Zie dat ook genoeg bij bepaalde wagens die ze bewust tussen de hybrides zetten terwijl het gewoon een benzine is (wanneer vb fiscaliteit van tel is).
 

1983jeroen

Forumguru
Nogal misleidend natuurlijk. Als je denkt een 1.4 te kopen en die wellicht nog wilt chippen heb je alsnog een probleem.
Gelukkig herken je de 1.0 meteen tijdens een proefrit
 
Bovenaan Onderaan