Verwijderen A stijl

Heeft iemand tips om de linker A-stijl te verwijderen? Ik weet dat hij met twee metalen clips vastzit, maar zelfs na behoorlijk veel kracht uit te oefenen met mijn plastic bekledingtools komt hij er niet vanaf. Ik ben bang dat ik de stijl, de clips of de airbag beschadig. Iemand tips? Of gewoon toch nog meer kracht vebruiken?

JeSko

Forumguru
Ik zou je A stijl laten zitten hoor, das nogal een cruciale stijl voor de constructie van je wagen ;)

Flauw, sorry, je moet de stijl bekleding van de zijkant wegtrekken, zodat hij uit de clipsen schuift.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
En voor de zekerheid de accu even loskoppelen als je dit doet. Werken vlakbij de airbags is riskant met spanning erop, als die ploft heb je au.

SkodaBart

Actief lid
Ik heb twee eetlepels gebruikt om dit deel te verwijderen, zijn niet scherp en beschadigingen niets, maar je kunt er wel wat kracht mee uitoefenen.

Raoul Skoda

Actief lid
Ik heb dit probleem zelf ook gehad een aantal maanden geleden, wat bij mij hielp was het paneel ook iets omhoog te trekken, ik merkte dat hij ergens achter bleef haken.

SkodaBart

Actief lid
Ow ja en misschien wel handig om erg in te hebben, er loopt over die panelen een soort vouw. Hier kan het paneel buigen als de airbag uit klapt. Zet geen kracht op deze vouw, want als het paneel daar buigt dan beschadigd hij en moet je hem waarschijnlijk vervangen.

Bedankt voor de tips allen! @JeSko Uiteraard bedoel ik de A-stijl trim, niet de A-stijl zelf ;)

Ik heb dit probleem zelf ook gehad een aantal maanden geleden, wat bij mij hielp was het paneel ook iets omhoog te trekken, ik merkte dat hij ergens achter bleef haken.
Ik ga dit eens proberen. Heb het namelijk nog steeds niet voor elkaar, moet voor mijn gevoel veel te veel kracht uitoefenen, en heb geen zin in een gebroken onderdeel

Ja het is een gepiel. Je moet eigenlijk die kap eerst in “de sleuf” van de stijl wat omhoog schuiven voordat je dat V-achtige klemmetje eruit kunt trekken in de ’wat grotere opening’ van dat sleufje. Te zien op 1:42 bij zn ringvinger. Maar dat wil vaak niet, en al helemaal niet als ze eerder eens los zijn geweest en krom zijn. Je zult ze dan denk ik ook na demontage weer een beetje moeten bij buigen anders willen ze ook niet klikken.

Ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar. Met veel geweld komt hij 1 tik los, en dan zie je het ijzeren clipje wat je ook in de video hierboven ziet. Maar vanaf dan is er geen beweging meer in te krijgen. Zoals @Disaster-Master al zei ziet het er inderdaad uit alsof je de de kap in zijn geheel een slag omhoog moet trekken, maar dat gaat niet.

Bijlagen

• 20250301_160750.jpg
    20250301_160750.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan