Verwijderen achterbumper Fabia Combi 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave31

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Zou iemand mij een afbeelding of informatie kunnen mailen over het verwijderen van de achterbumper van een Fabia Combi uit 2003 ? Dus waar zitten schroeven en bouten ? Misschien een plaatje uit een handboek of iets dergelijks ?

Alvast hartelijk bedankt !

Dave

Hetzer

Forumguru
Hallo Allemaal,

Zou iemand mij een afbeelding of informatie kunnen mailen over het verwijderen van de achterbumper van een Fabia Combi uit 2003 ? Dus waar zitten schroeven en bouten ? Misschien een plaatje uit een handboek of iets dergelijks ?

Dave

stuur eens een PM naar Joergarms, die heeft volgens mij ook al eens z'n achterbumper gedemonteerd

joergarms

Senior Member
Klopt Hetzer, ik heb toen de trekhaak zelf gemonteerd! En daarna ook de parktronic.

Dus Dave31, laat maar even weten, ik heb wel wat foto's, niet van alle schroefjes, maar dat spreekt voorzich.

Dave31

Nieuw lid
Hallo Joergarms,

Fijn dat jullie al zo snel reageren !!!

Ik heb 12 torx bouten verwijderd (wielkasten en onder de bumper). Kun je mij (liefst met een foto) aangeven welke bouten ik waar in de kofferbak van de auto moet verwijderen om de bumper los te kunnen maken ?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp !

Dave

cvegreen

Forumguru
Hallo Allemaal,

Dave

Waarom moet je eigenlijk je achterbumper erafhalen ?
Ergens tegen gereden, en wil je het herstellen ?
Wil je parkeer sensoren steken ?
Trekhaak monteren ?
Een andere reden kan ik me niet voorstellen, ben eigenlijk daar meer naar benieuwd dan het hoe demonteer ik mijn bumper .
Sorry , ben nu een beetje een curieuze neus he .

joergarms

Senior Member
ik zit nu niet achter mijn computer, dus kan niet met foto's werken.
Maar je moet de achterlichten demonteren, zodra je die eruit hebt, zie je daar ook nog torx zitten, 1 of 2 per kant.
Wat die andere 12 betreft, ik denk dat je ze allemaal wel hebt, in de wielkast zitten ze wel een beetje verdekt geplaatst, dus kijk even goed.
Zodra je zeker weet dat je ze allemaal loshebt, pak je de bumper in de wielkast en trek je 'm voorzichtig naarbuiten, dan klikt ie los, dat doe je ook aan de andere kant, kijk wel uit, want hij kan de neiging hebben om omhoog tegen je plaatwerk te klappen, met 2 man is makkelijker, maar ik heb het ook in m'n eentje gedaan.
Succes ermee.

onder de achterlichten zitten er 2
de rest zijn er 4 per wielkast en 4 aan de onderkant van de bumper
zodra deze zijn verwijderd kan je de bumper los halen bij de wielkasten
waar de bumper zit vast geklikt

Grtzzz Jordy

Gieliovd

Forumguru
Degelijke Skoda :)

Goed topic dit! Mijn zal er misschien ook nog eens afmoeten gezien de verf licht afbladdert.

Red Devil

Actief lid
bij de fabia HB is het ook presies zo.. alleen voordat je er achterkomt dat er onder de lampen ook nog 2 zaten, was ik alweer ff wat ellende verder:) haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan