Verwijderen bekleding bestuurders stoel F1

memoscan

Senior Member
Geachte medeforummers,
afgelopen week bij de sloop een goede bestuurdersstoel [ in hoogte verstelbaar en met zijairbag] gehaald voor mijn vorige F1 [1,4 16v-2003] op lpg, deze verkocht aan zoonlief, echter de bekleding is erg vervuild en op de zitting is een klein haarscheurtje door het opliggend glas onstaan, de stoel komt uit een F1 met 38000km dus voldoende stevigheid in vergelijking met de huidige stoel met 307000km, nu is mijn vraag, ik wil graag de bekleding reinigen en herstellen maar dan moet ik wel de bekleding verwijderen, ik heb gezocht naar een draadje hierover maar niet gevonden ik ben op zoek naar een beschrijving demontage of tekening van de stoel wie kan mij helpen,
Groet Memoscan

memoscan

Senior Member
Dank je Cordoba, ik heb inmiddels zijn topic gelezen, daar staat alleen de vervanging van de achter bekleding op.'heb inmiddels verwante discussie van Antera gezien, met bijhorende tekeningen van een octavia stoel, ik neem aan dat deze stoelconstructie idem is aan de F1, mischien als Antera dit leest kan hij ook de tekening plaatsen van de F1 bestuurdersstoel.ik durf het wel aan om de zitting van de stoel te demonteren en de bekleding uit te wassen en het kleine minicule scheurtje te repareren die onstaan is door het opliggend glas, mits er geen speciaal gereedschap voor nodig is, wie heeft ervaring met deze stoel?

memoscan

Senior Member
Helaas weinig reakties op mijn oproep, daarom maar zelfondernemend een poging gewaagd om de stoelzitting te demonteren en dit is boven verwachting gelukt, beschermplaten verwijderd,rugleuning verwijderd en bekleding van zitting verwijderd, gewassen en hersteld hangt nu te drogen zal deze opnieuw bevestigen als deze nog licht vochtig is dit ivm het eventueel krimpen van de stof.
Ik probeer nog wat foto,s te plaatsen, met dank aan de beschrijving van Antera van de octaviastoel.

leslee

Forumguru
ik ben inderdaad nog niet verder gekomen dan de achterbank, wegens omstandigheden.
maar ga de voorstoelen en deurpanelen toch zeker nog aanpakken, maar dat wordt waarschijnlijk pas ergens in maart want zijn eerst met de civic van een vriend van me bezig

gr. leslie

Bovenaan Onderaan