Verwijderen dakrail

De Stip

Forumguru
Is er al iemand onder jullie, die de dakrails van z'n O-2 heeft verwijderd? Mij lijkt het zonder die dingen veel strakker.
Zal wel een behoorlijke operatie worden, tenminste, als je het netjes wilt doen. Er zullen gaten in het dak achterblijven en die moeten dan bij de spuiter, dichtgemaakt worden en gespoten.
Jammer, want in Duitsland kun je de auto gewoon zonder die rail bestellen.

Skodadude

Actief lid
Zal wel een raar gezicht zijn, maar iedereen zijn eigen smaak.
Rails geven de auto nu juist een mooie uitstraling, ik ben het met skodacombi Groningen eens, dat je het stationwagengevoel kwijt bent.

hemi24

Forumguru
O2, zonder dakrail? Daar herken je in Dld altijd de budgetversies aan... Persoonlijk vindt ik het behoorlijk karig ogen!

Je zal zeker alle interieurpanelen van de A tot D stijl moeten verwijderen om aan de bouten te kunnen, een behoorlijke klus zeker om achteraf alles terug te plaatsen. Ik zou er iig niet aan beginnen.

Ik wou ook zonder dakrails bestellen maar dat was niet (meer) mogelijk, heb dan maar zilverkleurige dakrails genomen dat zag er nog best netjes uit.

TL@

Forumguru
Ik vind het ook mooier zonder dakrails, kan helaas ook in België niet.
Nu geen problemen meer mee, aangezien ik terug een HB heb :grin:

Rob

Forumguru
Voor de liefhebber:

Even deze oude koe uit de sloot halen.. Ik wil nu echt die lelijke wit uitgeslagen dakrails aanpakken.
Mijn garage zei laatst dat voor demontage de hemelbekleding ook los moet.
In deze handleiding zie je daar eigenlijk niks van terug.

GJ M

Forumguru
Bij de O1 moest ik wel wat van binnenuit werken. Misschien voor extra afdichting (rubber)?

ertromp

Forumguru
Even deze oude koe uit de sloot halen.. Ik wil nu echt die lelijke wit uitgeslagen dakrails aanpakken.
Mijn garage zei laatst dat voor demontage de hemelbekleding ook los moet.
In deze handleiding zie je daar eigenlijk niks van terug.
Dat hoeft ook niet die binnenbekleding want de rails zit van buiten af geschroefd

ertromp

Forumguru
Het is geen home made handleiding en nu zet ik echt vraagtekens bij kennis en kunde van je dealert

Rob

Forumguru
Het is geen home made handleiding en nu zet ik echt vraagtekens bij kennis en kunde van je dealert

Vroeg het aan een verkopert, zo'n "tussen neus en lippen door" quasi grappige opmerking over een 2ehands Combi die in de showroom stond, met zilveren dakrails... Ik zeg: Zou de toekomstig eigenaar het doorhebben als ik die zilveren er af haal en mijn zwarte erop terugzet...

Adviseerde me al om het even bij een monteur na te gaan :shutup:
Dus eerder mijn eigen kennis en kunde die een fater slaat @ertromp

Laatst bewerkt:

Rob

Forumguru
Ook geen mistlichten aan de voorkant. Is de meest uitgeklede versie, volgens mij officieel hier niet eens geleverd.

Bovenaan Onderaan