Verwijderen letters

MKS

Lid
Hallo,

Ik wil graag de letters Ocatavia en het TDI plaatje verwijderen. Puur persoonlijke smaak.
Iemand wel ns gedaan? Gewoon de fohn erop?

Ik heb dat met een fohn gedaan en dan voorzichtig de letters eraf wippen. Daarna schoongemaakt met *weet ik eve niet meer* om de lijmresten te verwijderen. Ik meen wasbenzine maar dubbelcheck dat even voordat je je auto verkloot!

SmurfForLife

Actief lid
Een fohn (of verfafbrander) gebruiken en de resten met wasbenzine verwijderen.

Uiteraad flinke afstand van je lak met de hittebron.

Effe napoetsen en het resultaat is top.

Suc6 ermee...

Zoals ook in de link hierboven staat nylondraadje, met een zagende beweging achter de letters langs en de lijmresten met autowas verwijderen.
Ging super.
xyxthumbs.gif

adfloortje

Nieuw lid
nylondraad visdraad te koop in de hengelwinkel
Heb ik het ook mee gedaan. werkt perfect.
Dan met wasbenzine reinigen. Heb wel metalic lak
dus kijk hier even naar.

Fabia met veel toeters en bellen

deusjevo

Forumguru
Gewoon afgelopen zomer in Frankrijk met m'n nagel eraf gepield.....
Het was toen wel 40oC buiten
945.gif

Skody

Actief lid
De dealer kan dit met een speciaal apparaatje in één keer simpel eraf halen. Werkt inderdaad ook met een soort draadje achter de letters langs. Heb het direct bij ontvangst van m'n Octavia laten doen. Is mooi strak aan de achterzijde (plus dat je sommigen het nakijken geeft omdat ze niet weten welke motor je Octavia heeft. Dit doet bravourtypetjes bleek om de neus zien zo nu en dan
smiley29.gif

Ik heb het recentelijk bij de dealer laten doen; vond het risico om de boel zelf te beschadigen toch wat te groot.

Dit is het eindresultaat:

IM00252.jpg

Verwarmen met bv een fohn. Wat betreft lijmresten, hier bestaat speciale stickerverwijderaar voor. Lichtblauw spul van een bekend merk. Wasbenzine kan de blanke lak aantasten.

dap

Lid
Ik laat de lettertjes erop... de rode letters in TDI vind ik zo mooi staan... en dan bij het hernemen een aantal het nakijken laten. Je ziet ze denken, daar heb je weer zo'n Fabia'tje tot ik 'm ff. op z'n staart trap. Genieten gewoon !

MKS

Lid
Daarom wil ik het ook. Nu kijken ze vaak naar je van 'o, da's maar een skoda'. Daarna kijken ze echter naar de achterkant...

MKS

Lid
Had ik ook gedaan maar nul op rekest (althans, niet het antwoord dat ik zocht). Vandaar mijn posting.

Inmiddels zijn de letters eraf, en heb ik blaren op mijn duimen erbij.
smirk.gif

Skody

Actief lid
Miguel, de dealer deed dit gratis. Ging 'm nieuw ophalen en had vooraf aan de dealer aangegeven wat m'n wensen waren t.a.v. de computerinstellingen (anti carjacking aan / sleutel uit slot alle portieren open etc..). Ook aangegeven dat ik deze letters eraf wilde hebben. Was geen enkel probleem en is voor de dealer een eitje..

hoi Skody,
Vanmiddag inderdaad ook ff aan mijn aanstaande dealer gevraagd en die gaat dit ook voor me realiseren (met zijn fohntje hahaha).

Wat computerinstellingen betreft: staat car jacking niet standaard ingesteld op een O2 BE SW?

Skody

Actief lid
Miguel, geen idee of het op de nieuwe BE standaard aanstaat. Betreft in ieder geval een simpele aanpassing. Dealer gebruikt een PON handcomputer, waarmee bijna elke instelling is te wijzigen. Kwestie van een minuutje. Let er wel op dat wanneer je deze functie laat inschakelen, dat je er ook voor zorgt dat wanneer je stopt met rijden en wilt uitstappen de portieren allemaal ontgrendelen op het moment dat je de sleutel uit het contactslot trekt. Anders moet je twee keer aan de portierhendel lopen trekken of handmatig de deuren ontgrendelen met de ontgrendelknop op de middenconsole. Ook een aanpassing die direct kan worden meegenomen. Succes ermee in ieder geval !

Bovenaan Onderaan