Mobiliteitsgarantie
Bij elke nieuwe Škoda hoort een gratis garantie. Mocht uw Škoda ooit dienst weigeren, dan zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk weer verder kunt. De kosten van de hulpverlening komen voor onze rekening. De Mobiliteitsgarantie geldt voor elke nieuwe Škoda die na 01-01-2000 is geleverd. Krijgt u pech als gevolg van een technisch defect, dan kunt u dankzij deze unieke garantie uw reis in Nederland snel weer voortzetten.
Wat houdt de Mobiliteitsgarantie precies in?
Hulpverlening in Nederland
Stel dat u met pech komt te staan, ongeacht of dat nu bij u thuis voor de deur is of ergens ¨in the middle of nowhere¨. In dat geval hoeft u alleen maar 0800 ? 023 00 24 te bellen. Op de snelweg kunt u gebruik maken van de bekende gele praatpalen. De alarmcentrale schakelt vervolgens de dichtstbijzijnde Škoda-dealer of een professionele hulpverlener in. Die komt zo snel mogelijk naar u toe en helpt u, zodat u snel weer op weg kunt. Het gratis nummer is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar. Zo bent u altijd verzekerd van de service van de Škoda-dealerorganisatie.
Hulpverlening in het buitenland
Via de informatie uit het boekje ¨Service Adressen¨ van uw boordliteratuur kunt u de dichtstbijzijnde Škoda-dealer bereiken. Deze buitenlandse Škoda-dealer zal u dan weer op weg helpen.
Hulpverlening indien directe reparatie niet mogelijk is
Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is en de auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf moet worden vervoerd. Is de reparatie binnen redelijke termijn niet mogelijk, dan overleggen we wat voor u de beste oplossing is: een andere vervoersmogelijkheid, een hotelovernachting voor u en uw passagiers of een vervangende auto (maximaal drie dagen). De kosten van deze hulpverlening zijn voor rekening van Škoda en u hoeft de kosten niet eerst zelf te betalen. Indien in het buitenland de hulpverleningskosten toch in rekening worden gebracht, kunt u de rekening naderhand bij uw dealer inleveren en worden deze kosten van de hulpverlening alsnog aan u vergoed.
Welke kosten zijn voor eigen rekening?
Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf, valt niet onder de Mobiliteitsgarantie. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:
Lege accu door eigen toedoen
Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
Sleutel in afgesloten auto achterlaten
Verkeerde brandstof in tank
Ongeval
Lekke band
Geen brandstof in tank
In zo?n geval kunt u natuurlijk wel een beroep doen op de hulpverlening van Škoda. De kosten van de feitelijke hulpverlening zijn dan echter voor eigen rekening of vallen, bij een ongeval, in het algemeen onder uw verzekeringsdekking. Na afloop van de officiële garantietermijn zijn de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen voor uw rekening.
De Mobiliteitsgarantie. Een Škoda-leven lang.
De Mobiliteitsgarantie geldt in ieder geval gedurende het eerste jaar na aflevering van uw nieuwe auto. Wilt u ook de daaropvolgende jaren een beroep kunnen doen op de Mobiliteitsgarantie? Dan hoeft u slechts aan één simpele voorwaarde te voldoen. Het reguliere onderhoud dient door een officiële Škoda-dealer te worden uitgevoerd, evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Dat is alles! Kortom, als u uw auto gewoon volgens de fabrieksvoorschriften laat onderhouden bij de Škoda-dealer, bent u gratis verzekerd van adequate hulp bij pech onderweg. De mobiliteitsgarantie geldt dan een ¨Škoda-leven¨ lang. Met andere woorden: de garantie geldt ook voor degene die later uw Škoda koopt.
De stempels in het Serviceplan zijn uw garantiebewijs.
Als de dealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan van uw Škoda aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat uw auto aan de voorwaarden voor de Mobiliteitsgarantie voldoet. Zodat u, waar u ook bent, altijd kunt rekenen op de meest betrouwbare service die er bestaat.
http://www.skoda.nl/home/service_en_support/mobiliteitsgarantie/0,5046,_D0Lnl,00.html
Link doet het niet, kopieer het geheel en plakken in adresregel.
Reis en Kredietbrief (volgend jaar een andere naam) heeft een bredere dekking.
Bijv. na een aanrijding heb je niets aan de Mobiliteitsgarantie, maar misschien wel de verzekering?
De eventueel vervangende de auto is slechts voor 3 dagen.
Alles naast elkaar leggen en kijken wat voor U van belang is/kan zijn.
Suc6.