Verzekerings premie omhoog voor RODE auto's ??

Psioneer

Actief lid
Lang geleden heb ik het hardnekkige verhaal, uit verschillende bronnen, gehoord dat de verzekering van rode auto's in België daadwerkelijk duurder was dan andere kleuren. De reden zou zijn dat chauffeurs met rode auto's agressiever rijden en meer schade veroorzaken.
Of het waar is weet ik niet.

Premie

Wie weet gaat de premie voor zwarte auto's omlaag....... begrafenisauto's rijden aanzienlijk langzamer................ toch??:icon_smile_dead:

Psioneer

Actief lid
Hmmm, hoop dat onze medeforummers niet al te lange tenen hebben. Er zijn er een boel die vallen op zwarte Skoda's. En om dat nou begrafenisauto's te noemen... :crazy:
Maar ik kan je redenering wel volgen.

Mijn beautiful Skoda is ook heel erg zwart, dus................ en ja, ik heb een tijd in de begrafenisbusiness gewerkt! Iemand die daar moeite mee heeft......... tja!?

Vacaro

Senior Member
Als er iemand zijn rode auto zo dicht in de buurt zet dat mijn paard eraan kan bijten, zal ik dit laten nakijken of het geen voedselvergiftiging oploopt door de verf dat het er kan afbijten. Dan maar hopen dat die rode auto tegen paardeschade verzekerd is.:) :)
Hoe noemt men zo'n verzekering dan Hipposicasco?? :)
Weet ook als je kort achter een paard aanrijd waardoor dit zou kunnen schrikken en dan op jouw wagen gaat zitten/ springt/ tegen trapt je als bestuurder van de auto aansprakelijk gesteld kunt worden.

EdK

Forumguru
Weet ook als je kort achter een paard aanrijd waardoor dit zou kunnen schrikken en dan op jouw wagen gaat zitten/ springt/ tegen trapt je als bestuurder van de auto aansprakelijk gesteld kunt worden.

Tja dat heet afstand houden, wees blij dat je dan niet een bekeuring krijgt voor kleven ! :D

Captain Hook

Forumguru
Tja dat heet afstand houden, wees blij dat je dan niet een bekeuring krijgt voor kleven ! :D
Je ziet ook wel eens van die stickers op de achterkant van zo'n dram-busje:

"ik heb een hekel aan bumperklevers! Er zit er weer eentje voor me!"

:icon_smile_dead::tongue::icon_smile_dead:

EdK

Forumguru
"ik heb een hekel aan bumperklevers! Er zit er weer eentje voor me!"

:icon_smile_dead::tongue::icon_smile_dead:

En toch ligt het eraan, als het dames zijn die aan het kleven zijn heb ik er minder problemen mee en denk ik van "mwahhh pittig vrouwtje " maar zit er weer zo'n lulhannes die zakendoen belangrijker vind dan rijden , achh geef em maar een dubbelle prent denk ik dan !

:530:

MarcoO2

Forumguru
Ha ha... ik dacht, wat zit iedereen hier over paarden te zeiken terwijl het over de verzekeringspremie van rode auto's gaat... :crazy:

Toen toch maar even het artikel gelezen... en nu snap ik het! :grin:

Bovenaan Onderaan