tim
Lid
Gisteren ging vlak na het starten het lampje voor het koelvloeistofniveau branden en er klonken een aantal piepen. Op advies van de mobiliteitsservice heb ik er een half litertje water bijgegooid en ben naar de garage gereden.
Hier bleek dat er een vettige substantie in het reservoir zat waardoor de sensor niet meer goed functioneerde. "Wat heeft u er in vredesnaam bijgegooid" was de terechte vraag, maar uiteraard was dit gewoon water.
Verklaring zou kunnen zijn dat er een lekkage is ergens in het koelsysteem waardoor er olie of brandstof bij kan komen.
Men heeft nu het reservoir vervangen en de motor laten draaien en geconstateerd dat de vloeistof schoon bleef. Over een paar dagen even checken of het zo blijft.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Ik rijd deze auto zakelijk en wil hem misschien privé overnemen, maar als er zo'n vervelend mankementje in zit… Ook al valt het onder de garantie, ik heb geen zin in frequente garagebezoeken, die heb ik met mijn Peugeot al iets te veel gehad
Hier bleek dat er een vettige substantie in het reservoir zat waardoor de sensor niet meer goed functioneerde. "Wat heeft u er in vredesnaam bijgegooid" was de terechte vraag, maar uiteraard was dit gewoon water.
Verklaring zou kunnen zijn dat er een lekkage is ergens in het koelsysteem waardoor er olie of brandstof bij kan komen.
Men heeft nu het reservoir vervangen en de motor laten draaien en geconstateerd dat de vloeistof schoon bleef. Over een paar dagen even checken of het zo blijft.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Ik rijd deze auto zakelijk en wil hem misschien privé overnemen, maar als er zo'n vervelend mankementje in zit… Ook al valt het onder de garantie, ik heb geen zin in frequente garagebezoeken, die heb ik met mijn Peugeot al iets te veel gehad