Vibratie/trillen/resonantie

skoda anné

Nieuw lid
Hierbij wou ik mijn probleem voorleggen die ik helaas heb met mijn Octavia rs Combi.

Ik helaas last van trillen/ vibraties in het stuur dashboard en soms in de achterklep. Wanneer dit het meest voorkomend is met de koude start(stilstand), dan heb je een soort resonantie in de auto. Dit voel je dan ook in het stuur/ pedalen/vloer en soms maakt de achterklep ook lawaai trillingen (klappert)
Heb zelf de motorsteunen vervangen aan de distributie zijde en bak zijde. Ook de steun onder, nog niet de subframe steun. Dit heeft een eind geholpen.
Heb de Octavia laten checken bij century deze hebben de motorsteunen uitgelijnd en er bleek was los te zitten van de uitlaat.
Het is inderdaad minder geworden maar nog niet kompleet weg. Je merkt deze trillingen en resonantie alleen op aan de bestuurderskant en met hard accelereren, aan de bijrijder kant merk je bijna niets. Alleen het resonantie geluid (dreunen)

Alvast bedankt voor de feedback
Met vriendelijke groet

haassie

Forumguru
Mag ik eens vragen of je deze trilling bij het optrekken voelt rond 1800/1900 rpm…en in het gebied ervoor en erna, niet?

Bovenaan Onderaan