niek, wat bedoel je met: "Mijn auto stond stationair aardig te springen."? Heb je het dan over het toerental, of over bewegingen van de auto zelf?
2-massa vliegwiel wil nog wel eens problemen geven, waarbij het stationair toerental wat op en neer gaat, maar zeker in de beginfase niet of nauwelijks te zien op de toerenteller. Bij diverse blokken wordt het 2-massa vliegwiel bij problemen vervangen door een vast vliegwiel (of dat zonder problemen kan, is afhankelijk van motortype en welk type versnellingsbak(5-bak of 6-bak) er in hangt.
Op en neer gaan van stationair toerental kan ook komen door bijvoorbeeld een vervuild gasklephuis, een grondige reiniging lost dat probleem op. (toerental gaat dan vaak 150-500 rpm op en neer).
Als je met springen bedoeld, dat de auto stond de schudden is er iets anders aan de hand, dat kan bijvoorbeeld een probleem met een motorsteun zijn, maar ook het op 3 poten lopen van het blok (door welke oorzaak dan ook).