Vliegwiel vervangen O2 2.0 TDI (6 bak)

Frisco

Lid
Het twee massa vliegwiel van mijn O2 2.0 TDI (6bak) is aan z'n eind en moet vervangen worden. Waar kan ik dat tegen een redelijke prijs laten uitvoeren in de omgeving Utrecht/Nieuwegein en wat zijn ongeveer de kosten waar ik rekening mee dien te houden?

Ik vind op diverse webwinkels aanbiedingen voor een vervangings set van Sachs voor rond de EUR 500 (bv hier: http://boelm.nl/sachs-kompleetset-2-0-tdi-6-bak-2289-601-002.html). Wat kost montage ongeveer?

Thx,
Frisco

Michelv.

Forumguru
Kijk ook even bij Vagtechniek, die hebben af en toe een aanbieding voor vervangen koppeling en vliegwiel.

Octavia32

Forumguru
Even bellen met Jos van JB autoservice in Dieverbrug. Ik heb mijn O2 2.0 tdi daar ook voorzien van een compleet nieuw setje

Dubbel massa vliegwiel
Koppelings platen
Drukgroep

Helemaal compleet incl montage heb ik €1200 betaald. Echter bij mij kwam er nog een andere 6-bak bij en kwam de prijs op ca €1900..

Maar hele geschikte lui met liefde voor autotechniek en het ritje met diesel meer dan waard.

Antera

Donateur
Neem anders even contact op met MP carworks. Maatje van me uit Den Haag heeft ook mooie prijzen en is niet duur. Zijn nummer heb ik ik eventueel wel voor je en meen zelfs klaar terwijl je wacht

Frisco

Lid
Kijk ook even bij Vagtechniek, die hebben af en toe een aanbieding voor vervangen koppeling en vliegwiel.

Vagtechniek geeft het volgende aan:
  • Koppelingskit met 2-massavliegwiel 2.0 TDI Audi A4 B7 6-bak 1529,- euro
Skoda staat er niet bij, maar zal niet veel afwijken. Maar het kan kennelijk ook voor minder als ik Octavia32's reactie lees.

Het is kennelijk een arbeidsintensieve operatie, uitgaande van 500 euro aan materiaal en dus de rest arbeidsloon.

Octavia32

Forumguru
500 aan materiaal zal het zeker niet zijn het 2 massa vliegwiel is al ca €600 volgens mij. Dus koppeling komt daar nog bij zou ik zeker meepakken en de drukgroep en lagers dan kan je zowiezo 120000 km vooruit

Antera

Donateur
Ik geloof dat de set bij MP Carworks een stukje minder gaat kosten maar zeker wel goed aangezien alles vervangen word voor Sachs

Antera

Donateur
Update: ook ik kan hem eventueel vervangen voor je en als je het chassisnr en motorcode even mailt dan kan ik even nazien waar ik de set voor kan aanbieden aan je.

net even contact gehad met een nieuwe leverancier :-)

turboturbo

Forumguru
In jouw omgeving (dacht Zeist) zit ook de garage waar AutoWeek tegenwoordig z'n klokjes rond op neemt.
Van wat ik erover gelezen heb is die garage ook erg goed en betaalbaar zou zijn. Ik weet uit m'n hoofd even niet welke het is, maar dat is vast op te zoeken....

Bovenaan Onderaan