Vloeistof hybride systeem.

Toby

Nieuw lid
vorige week tijdens het kuisen van de PHEV deed ik ook de motorkap open , en zag ik dat de vloeistof van het hybride systeem nogal laag stond. ( nu krijg nog geen melding van te laag peil ofzo)
Nu zei een collega op het werk dat ik daar moet mee oppassen want dat dit een lek kan zijn in de batterij cellen en de batterij om zeep helpt.
iemand hier al iets van gehoord ofzo.

Bijlagen

• IMG_3509.jpeg
    IMG_3509.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 30
  • IMG_3508.jpeg
    IMG_3508.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 30

Bakkertje

Forumguru
Lijkt me inderdaad niet iets om mee te wachten om het te (laten) repareren. Het is de koeling van je hoogvolt systeem en dat lijkt me ook qua veiligheid niet iets mee rond te blijven rijden.
Uit het onderstaande schema gaat het over het blauwe gedeelte aan de rechterkant. De linkerkant (rode lijn) is je reguliere koelvloeistof systeem, daar het tankje niet van verzegeld.

image.png.b8daa578c80ea1d4e028372de442d8f8.png

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Eerst maar eens terug naar de dealer, om wat bij te laten vullen (ik verwacht niet dat ze er direct mee aan de gang gaan), dit is speciale koelvloeistof, daar kun je zelf niets mee.
Maar in principe zal deze koelvloeistof 'gewoon' tussen de accucellen circuleren, dus lekkage binnen de accu lijkt me niet waarschijnlijk.
Hoeveel hoger stond het de vorige keer dat je er naar keek? Want het kan ook erg 'zuinig' gevuld zijn geweest, en bij een wat lagere temperatuur nu erg laag lijken te staan.
Voorlopig wel regelmatig blijven controleren!

hemi24

Forumguru
Warmtewisselaar van het accupakket…

Zat vorige week bij de dealer te wachten en kreeg toevallig een gesprek tussen twee servicemedewerkers mee, waaruit naar voren kwam dat dit veel vaker voorkomt bij de PHEV…

Ja inderdaad mee terug, en laten nakijken. Ik vermoed dat ze hem bijvullen en afpersen, en dan mag het niveau niet zakken. Of ze zijn lui en ze vullen hem bij en ze zeggen succes.

maar: als er gevaar is op sluiting en brand dan zijn ze doorgaans wel geneigd daar snel tijd voor te maken.

Toby

Nieuw lid
Hé bedankt voor de reacties, maandag maar eens mee naar de dealer en horen wat ze daar zeggen.

Bovenaan Onderaan