Vloermatten

Eltjo

Forumguru
Mijn Superb heeft versleten vloermatten. Aangezien ik lang ben en de stoel verder naar achteren staat en de originele Skoda matten dan allang zijn opgehouden denk ik aan vloermatten zoals deze;
https://www.winparts.nl/interieur-b...ten-skoda-superb-08/p76762.html#specificaties
of
http://www.justcarpets.nl/automatten/Skoda/Superb/b6-3t-3/ die iets meer doorlopen naar achteren (kijk naar pasvorm plaatje.
Voor het verschil; ze hebben ook deze http://www.justcarpets.nl/automatten/Skoda/Superb/b6-3t-4/.

Er zitten bij mij geen modules (zoals bluetooth) onder de (elektrische) stoelen, dus de mat kan verder doorlopen.
Heeft iemand ervaring met deze matten?

kansberg

Forumguru
Wij doen veel zaken met Mate For Cars, een vriendelijke firma met goede kwaliteitsmatten. Een standaard naaldvilt set komt op € 33,50 excl. b.t.w. en een velours kwaliteit mattenset op € 50,50 excl. b.t.w. Ze hebben een grote voorraad waar uit ze kunnen putten, maar ook aan speciale wensen kunnen ze voldoen, denk aan kleur of rubbermatten. De pasvorm is perfect weet ik inmiddels uit ervaring. Let er bij het bestellen van een Superb op dat je de juiste matten besteld, tussen de uitvoering mèt en zonder elektrische stoelverstelling zit verschil. Zo te bestellen bij de Betere automaterialenzaak (Met een grote B bijvoorbeeld ;)) en de volgende dag in huis.

andrehj

Forumguru
Let er bij het bestellen van een Superb op dat je de juiste matten besteld, tussen de uitvoering mèt en zonder elektrische stoelverstelling zit verschil. .
Dat vind ik bijzonder, want dat verschil ben ik nog nooit tegengekomen.
  • Niet bij de af-fabriek matten (die ik niet wilde, want die versleten te snel, getuige het vele geklaag over deze matten op de fora in 2010.)
  • Niet bij de eigen-merk matten van Vruggink, die wel van prima kwaliteit zijn
  • en niet bij de rubber matten die ik bij Superskoda bestelde en voor in de "winter" gebruik.
Waar leid jij uit af dat er verschillende uitvoeringen zijn?

Eltjo

Forumguru
Bedankt heren, had de zoekfunctie kennelijk verkeer staan tijdens het zoeken naar "matten". Ik ga kijken.
@error404 precies het verschil dat kansberg en ik al aangeven zie je in jouw foto's terug. Bij de dealer kennen ze alleen de kortere/niet tot de stoel versie.
@kansberg Ridderkerk waar ze zitten daar kom ik wel eens langs. Het verschil dat ze maken in wel of geen elektrische stoelen klopt dus eigenlijk niet, maar zou wel of geen modules onder de stoelen moeten zijn.
In de genoemde dustcarpets.nl linkjes moet je kijken naar de "snit" plaatjes, niet naar de foto's die ter illustratie zijn. Zeker niet alle leveranciers, incl. Skoda dealer, maakt verschil tussen de wel/niet tot de stoel versies.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
ik denk dat ze dat te lastig vinden. Ah, soms is origineel beter, soms beter niet origineel...

kansberg

Forumguru
@Taffy : Je schrijft 'Bhalfords,' de fietsenwinkel die ook auto accessoires verkoopt. 'Wij,' met de grote B, zijn een technische groothandel in automaterialen, equipment en gereedschappen, en bedienen de professionele markt voornamelijk, echt een andere tak van sport. Al merk ik dat velen deze twee spelers over één kam scheren. Dit vind ik niet erg hoor, enige jaren geleden zat er bij ons ook een Half.... op het dorp, dit bleek geen concurrent, maar juist een aanvulling. Sterker nog, het was een goede klant van ons. Denk aan kentekenplaten, verlichting en dat soort materialen. Helaas is deze ook vertrokken destijds, al geruime tijd voor het faillissement van Half...

Canon-Eye

Forumguru
met de grote B, zijn een technische groothandel in automaterialen, equipment en gereedschappen, en bedienen de professionele markt voornamelijk
Maar er zijn toch ook een flink aantal winkels mede gericht op de particuliere klant. Er zit er bv. eentje in Oosterwolde, daar kom ik nog wel eens.

kansberg

Forumguru
@Canon-Eye : Dat klopt, de meeste zijn onderdeel van de keten en een aantal zijn franchise. 'Mijn' Br...n zit ook (nog) in het centrum van Epe. Alle vestigingen die de afgelopen jaren verhuisd zijn, zijn naar industriegebied of bedrijventerreinen gegaan omdat daar onze doelgroep zit. Brezan is immers een groothandel en heeft vanaf het begin (1928) het 'tweesporen' beleid gevoerd, zowel professional als consument. De grootste aandacht gaat echter uit naar het garagebedrijf. Je zou het kunnen vergelijken met bijv. een Office Center, de doelgroep is het bedrijfsleven, maar de consument is uiteraard ook welkom. Best wel uniek anno 2016. Half.... daarentegen is echt een winkelbedrijf dat zich richt op de particuliere koper.

De winkel zelf genereert uiteraard omzet, maar het overgrote deel (bij ons zo'n 85%) komt binnen van de bedrijven of monteurs via de telefoon, internet, e-mail en wij hebben nog een paar klanten die faxen. Wat met name de laatste 1 á 2 jaar ook erg opkomt is whatsapp. Ook hebben wij vertegenwoordigers in dienst die de bedrijven bezoeken, dat werkt, maar vaak zijn mijn collega's en ik degene waar men uiteindelijk zaken mee doet. De klant koopt bij Brezan, maar rekent op Albert (moi), tenslotte ben ik het aanspreekpunt voor de klant en deze verwacht van mij dat ik zijn vraag kan beantwoorden en in zijn behoefte kan voorzien. Dit geldt uiteraard voor al mijn collega's in den lande. 'Wij,' in Epe, hebben bijvoorbeeld al twee auto's rijden die dagelijks (lokaal) zo'n 300 kilometer rijden om de klant te kunnen bedienen.

Als ik 's morgens wakker wordt en mijn foon aanzet, heb ik vrijwel altijd al bestellingen of vragen via whatsapp waar ik mee aan de slag ga, meestal kan ik tijdens het ontbijt al het e.e.a. regelen, de rest doe ik dan op de zaak. Ook 's avonds regelmatig vragen of last minute bestellingen die ik nog wel kan regelen online, en vaak de klant niet. Whatsapp is erg handig omdat je er ook foto's en video's mee kunt versturen en je nauwkeuriger kunt bepalen om welk onderdeel het gaat omdat er vaak veel mogelijkheden zijn waar maar minimale verschillen te zien zijn.
Een mooi medium dat whatsapp, maar af en toe heb ik weleens van 'nu even niet,' en stuur de appjes door naar een collega, of andersom, dat ik appjes krijg van een collega die op dat moment niet in de gelegenheid is om de berichten te beantwoorden. Soms lijkt het wel eens een 24-uurs economie.

Het grappige van jouw vraag/opmerking is wel dat ik dit op verjaardagen ook veel hoor en dat velen niet precies weten hoe Br...n in elkaar steekt. Pas geleden nog op een verjaardag: "ik snap niet dat de Br...n aan de Hoofdstraat nog kan bestaan, je ziet er vrijwel nooit iemand." Dan leg ik het e.e.a. uit en dit schept gelukkig verheldering.

turboturbo

Forumguru
Leuk verhaal @kansberg !

Ik ben zelf ook een aantal keren tevreden klant geweest in de winkels. De aanwezige kennis is fijn + nagenoeg alles op voorraad ligt. Ik kom er meestal omdat de concurrentie me niet altijd naar behoeft heeft kunnen helpen in het verleden. Zijn vaak beetje louche winkels hier in de omgeving, automaterialenzaken.

Alleen dat rij gedrag van die koeriers..... :nono: Maar dat is een caddy-breed (koeriers)probleem, en niet alleen van de keten waar jij voor werkt.

Bovenaan Onderaan