vocht bij Skoda Fabia sedan

MarcoO2

Forumguru
Onder welke omstandigheden zijn je ramen vochtig? En zijn ze het allemaal?

Enne, heb jij echt een Fabia sedan? die heb ik nog nooit gezien in Nederland!

Ronnie

Forumguru
Wie heeft er last van veel vochtige ramen bij de Skoda fabia Sedan?
En wie weet een oplossing?
Waarschijnlijk toch het rechterachterportier, deurkaart demonteren en het raamchassis opnieuw inkitten en terugmonteren. Tot 2003 hadden de Fabia's daar erg veel last van, het water loopt dan aan de binnenkant van het portier langs het raamchassis naar binnen.
(Kijk ook eens of het onder de mat R.A nat is.....)

denoord07

Nieuw lid
Ik heb echt een Fabia Sedan 1.4mpi uit 2002, en meestal de achterruit veelal beslagen en de voorruit is ook beslagen.Dit is zomers niet het geval, alleen in deze herfst/wintermaanden.

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt, het is veel vochtiger dan 's zomers en dan merk je het goed. Ik heb het ook gehad met mijn twee FI. Nu een FII en geen beslagen ramen meer.

EdK

Forumguru
voel je matten eens op de achterbank ?
Kant die nat is daar is de oorzaak in het portier
Skoda Fabia kwaal en al veel over geschreven hier in forum
Dus even de zoekfunctie erbij en je bent in een avondje geheel bij, mbt de fabia en vochtige ramen !

EdK

Forumguru
THX, idd de matten achterin nat.

Weet niet hoe lang je de Fabia hebt , en of je nog bovag garantie hebt ?
Maar als je het je dealer wil laten oplossen en officieel geen garantie meer hebt, probeer dan of je een 50 /50 oplossing financieel kan lospeuteren
Het is namelijk een bekend Skoda probleem en kwam zelfs met nieuwe Fabia 1 voor en dus gratis toendertijd verholpen !
Maar vanwege in mijn ogen productiefout kun je proberen om op 50 / 50 basis het te laten repareren. Nee heb je en ja kun je krijgen !

Ik heb ook last van een natte vloermat. Ben naar de dealer geweest en ze hebben nog een coulanceregeling van 80%.
De beide achterdeuren worden opnieuw gekitt.
Ik heb een Fabia uit 2005.

Bovenaan Onderaan