Vocht in koplampunits

derf

Senior Member
beste forumleden

Ik zag net dat er in mijn koplampunits een vochtwaas aan de binnenonderkant van het glas zit
Heeft iemand van jullie dit al eens opgemerkt? Hoe komt dit? Dacht dat hier geen vocht in kon komen.
TIJD om de dealer te bellen?

Joske

Forumguru
gaat normaal wel weg als je de koplampen ontsteekt. Indien het dan nog niet verdwijnt of het is echt een boel vocht dan zou het kunnen dat er iets lekt natuurlijk.

ertromp

Forumguru
Inderdaad: normaal verschijnsel. De koplamp wordt middels een kleine opening én daaraan vast een slangetje ont- en belucht. Of je moet karpers e.d zien rondzwemmen dan is er echt iets mis. :D

s-line

Forumguru
Klopt helemaal, zeker nu het iets kouder is kan dit probleem zich voor gaan doen.
Komt omdat het kunstof(glas) warm wordt door de lamp, en dan krijg je een soort condens,dit trekt in principe weer weg als de temperatuur weer gelijk is.
Alleen aan de bel trekken als je echt vocht druppels gaat zien, en niet alleen een waasje condens!

s-line

Forumguru
Maar bij jou is het volgens mij een andere oorzaak toch? Want ik heb er nog nooit 1 gezien die door de condensvorming die hier genoemd wordt, alg in de lamp heeft gekregen.
Ik heb zelf ook verschillende VAG auto' gehad met dit verschijnsel zonder verdere consequentie's alleen mijn auto's met xenon hebben het niet,maar deze worden ook een stuk minder warm.

ByeByePeugeot

Actief lid
Ik heb hier trouwens ook last van, het vocht aan de onderrand. Wat mij nu opvalt is dat bij het deel waar de Xenon lampen schijnen een ronde waas is ontstaan. Ziet er overdag niet uit, alsof de binnenzijde vies is. Ik ga het melden bij de dealert en eens kijken wat men er aan kan doen.

El Fuego

Senior Member
Zag vanmiddag ook een horizontale waas in de xenon-koplampunits, op de plek waar de dagrijverlichting zit. Begrijp uit de reacties hier dat dat normaal is met de huidige buitentemperaturen?

micky

Forumguru
Het is volstrekt normaal en er staat zelfs vast hoelang het hele glas beslagen mag zijn, ik heb hier al eens een discussie met PON over gehad nadat ik een nieuwe koplampunit in mijn A6 Allroad had gekregen, de "oude" besloeg niet en de nieuwe wel, ik was er goed zuur van, maar leer er gewoon mee leven, na een tijdje is het weer weg..

EdK

Forumguru
Bij condens in de lampunits gewoon een dag of meerdere ook overdag met je lichten aan rijden en in no time zijn de units van binnen weer vochtvrij en dus droog van binnen.
Of er moeten al goudvissen in zwemmen dan kun je het uiteraard vergeten ........

Bovenaan Onderaan