Vocht in LEDkoplamp

pkrijgsman

Actief lid
Skoda broeders,

Afgelopen zaterdag constateerde ik dat bij matige regenval er vocht tussen de LEDunit en het koplampglas zat.
Bij mijn S3 heb je de ledunit en de richtingaanwijzer en daarover zit nog een extra 'koplampglas'. En tussen dat glas en de ledunit/richtingaanwijzer zat vocht. Geen druppels, eerder condens.
Ik neem aan dat dit niet hoort? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Rubber wat niet goed afdicht?
En, belangrijker, valt zoiets onder de Bovag garantie? Want destijds tijdens een zomerse dag heb ik n proefrit gemaakt, m.a.w. dat gebrek (gesteld dat dit een gebrek is) heb ik niet kunnen constateren, toch?

(Over die bovag wil ik nog eea weten, maar dat is voor n ander topic)

Alvast dank voor alle reacties!
 
De mijne heeft dat af en toe ook. Heeft er onder andere mee te maken dat LED koplampen niet dezelfde warmte afgeven als halogeen of xenon lampen. Het vocht kan dus niet verdampen.

Ben bang dat dit niet onder garantie valt.
 

pkrijgsman

Actief lid
Oke, dis als ik je goed begrijp is dit een 'voorkomend' verschijnsel, maar bij h7 en xenon valt t niet op omdat de warmte vd lamp het water laat verdampen, zo is de koplampunit ontworpen kennelijk?

Meer skoda rijders die dit verschijnsel herkennen?
 
Oke, dis als ik je goed begrijp is dit een 'voorkomend' verschijnsel, maar bij h7 en xenon valt t niet op omdat de warmte vd lamp het water laat verdampen, zo is de koplampunit ontworpen kennelijk?

Meer skoda rijders die dit verschijnsel herkennen?
Klopt! Of het helemaal zo ontworpen is betwijfel ik, maar het komt zeker vaker voor. Je ziet het overigens ook met dit weer vaker bij verschillende merken.
 

hemi24

Forumguru
En een advies wat wellicht vreemd klinkt, maar parkeer de auto eens andersom, beetje zon kan een hoop verschil maken bij het verdampen van vocht…
 

pkrijgsman

Actief lid
@hemi24 helemaal niet zo gek, deed ik bij mn vorige oudere autos ook om het interieur droog te krijgen
Hij staat met de neus al vaak/altijd richting zuidwesten...ik denk dat t is wat het is...
 
Bovenaan Onderaan