Vocht in mistlamp Superb 2020

Hallo Allemaal,

Ik heb last van wat vocht in mijn linker mistlamp aan de voorzijde van mijn Superb uit 2020.
Graag zou ik deze even los willen halen om hem te laten drogen, maar ik weet niet hoe ik deze lamp uit de behuizing krijg (nou in elk geval niet zonder alles af te breken :-) ).
Heeft iemand enig idee hoe ik deze lampunit eruit kan krijgen?
Is daar wellicht een soort handleidinkje van?
Dank!

Groeten, Alfred

Bijlagen

• Mistlamp linksvoor.jpg
    Mistlamp linksvoor.jpg
    861,6 KB · Weergaven: 16

PizzaPieter

Forumguru
Is het een LEDlamp? Daar is stof en soms ook vocht een bekend fenomeen.
Lamp wordt minder warm dan halogeen, waardoor het ook niet snel kan verdampen

walram

Lid
Hoi Alfred, Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn superb sportline. zo te zien heb jij dezelfde ledlampen. ik heb ook eerst geprobeerd om deze er uit te halen vanaf de voorkant, maar dat is niet mogelijk. Je zult de voorbumper er af moeten halen zodat je er van de achterkant bij kan. Bij mij viel het nog onder garantie en heeft de dealer de lamp vervangen door de bumper te verwijderen. zie ook dit forum: https://www.briskoda.net/forums/topic/510442-fog-light-removal-super-facelift/
groetjes Martijn.

Okay, dank je walram, ik was er al bang voor dat het er niet zo aan de voorzijde uit ging. Nou, dan ga ik kijken of ik de bumper eraf kan halen. Garantie is helaas voorbij.
Een beetje vocht is ook niet zo erg, dat hebben mijn koplampen bij temperatuurschommelingen ook wel een klein beetje, maar de linkervoorzijde van de mistlamp is echt kletsnat dus daar moet ik toch wel even iets mee. Misschien is er een dopje of een rubbertje af.

Bovenaan Onderaan