Vochtig bestuurderskant

JeroenHamann

Forumguru
Hallo allen,

Sinds aantal dagen valt mij op de de mat aan de bestuurderskant vochtig is/lijkt.

Zijn er mensen geweest die dit probleem hebben gehad en de eventuele oplossing?

CDK

Forumguru
Heb je een dakraam / panoramadak? Afwateringsbuisjes kunnen verstoot zijn.
Paravaan kan ook verstopt / vol rommel zitten.

Dat probleem heb ik ook sinds enkele dagen. Aan de bestuurderskant onder de mat maar ook aan de rechterkant zowel voor als achter. De rubber van de voorruit sluit niet meer goed af en ik vroeg me af of het daardoor kan lekken.

Petje71

Nieuw lid
Heeft mijn zus ook gehad, bleek onder de interieurbodem liters water stonden. En kwam idd door verstopte afwatering van de voorruit. Heeft overigens een paar weken geduurd eer de auto weer een beetje droog was, ondanks dat dit in de zomer was.

Ik heb een gieter water leeggeschud over de voorruit om te kjken of het water wegliep aan de zijkant van onderen en dat deed het aan beide kanten.
Ik vroeg me meer af of het water tussen de voorruit en de afdichtrubbers kan komen en daardoor naar binnen loopt.
Ik zie nu trouwens pas dat ik op het verkeerde topic reageer want ik heb een skoda octavia uit 2001.

AndreM

Forumguru
In de vorige Citigo hebben wij dit ook gehad.
De oorzaak waren bladeren die de afwatering verstopte in de hoeken onder de ruitenwissers.

Frankw

Lid
Als je een dakraam hebt grote kans dat het afvoerbuisje de oorzaak is. Er zit er 1 links en 1 rechts als het goed is en deze lopen via de a stijl naar beneden. Bestaan uit 2 gedeelten en als de buis verstopt zit zal het gaan lekken bij de koppeling. Ook kan het dat na vele jaren het plastic van de buisjes iets gaat krimpen en dan loslaat bij de afvoer naar buiten. Dan loopt het water ook naar binnen onder de voormat. De afvoer zit onder het scharnier van de voordeur.

Bovenaan Onderaan