Vochtprobleem Yeti

Leo!

Nieuw lid
Heb sinds enkele maanden -als 2e auto- een Skoda Yeti 1.4 TSI Elegance met zonnedak.
Sinds de koude maanden zit er meer water op de ruiten binnen dan buiten!!

Is iemand bekend met dit probleem?

EdK

Forumguru
Is het onder je vloermatten wel droog ?
Zo niet dan moet je eens denken aan de deurpanelen zoals met de fabia's ook veel gevallen bekend zijn ( zoek mar eens hier)
En ander is het inderdaad wat fabia ook zegt je panoramadak wat er voor zorgt
Zijn dan de bewuste regenwaterafvoerkanalen die of verkeerd gemonteerd zijn of verstopt zijn waardoor het water een andere weg gaat zoeken.

Zou als ik jou was maar een afspraak gaan maken met de dealer en het hun laten oplossen en daarna goed in de gaten blijven houden

Zet wel een ontvochtiger in de wagen zodat je gespaard blijft van een muffe lucht in de wagen, die is vaak moeilijk verwijderbaar

Michel61

Nieuw lid
Yeti vocht probleem

Ik heb een YETI 4x4 1.8TSI sinds mei 2010 met schuif/zonnedak en heb ook sinds enige tijd een muffe lucht en ontdekte wat vocht bij mij pedalen. Met de afgelopen regenachtige dagen werd het alsmaar erger. Zo erg dat ik zo'n 10 mm water in de auto had staan. Nu is de auto bij dealer en gaan ze kijken wat er hand is. Mogelijke oorzaak kan zijn een verstopte dakafvoer. Dus rijders met een zonnedak, laat jaarlijks de afvoer nakijken.
Ben benieuwd wat de garage gaat zeggen als ik de auto kan ophalen.

Leo!

Nieuw lid
De mijne staat nu ook bij de dealer. Heb daarstraks een telefoontje gehad: ze zijn er -na een dagje sproeien- zeker van dat het panormadak de oorzaak is. A.s. Vrijdag gaat ie helemaal uit elkaar. Schijnt een aardige klus te zijn!

Die van mij staat bij autoprimair in sittard. (Ben en John in de werkplaats) Wellicht dat het verstandig is dat die dealers ff contact hebben.

Heb ik ook gehad: na 2 dagen speurwerk bleek de dakafvoer verstopt: rommel/gruis loopt in het (dunne) buisje van de afvoer. Droogt uit en zet uit in de buis. Gevolg de zaak loopt over.
Doorgespoten en met heel lange dunne spiraal doorprikken en spuiten hielp. Geen dak uit elkaar, overigens reparatie onder garantie.
Mij viel het op dat als ik de auto met de neus naar de stoep parkeer, waarbij de stoepkant hoger is dan de straatkant, het niet meer lekte, ook niet bij hevige regenval.
Maar Michel61 heeft gelijk: de dakbinnenrand goed schoonhouden dus..

Michel61

Nieuw lid
verstopte dakafvoer

Zo juist bij de dealer geweest om een andere leenauto te halen. Inmiidels is het bekend dat de afvoer verstopt was. Maar omdat ik met zo''n 10mm water in de auto had gestaan komt er een geheel nieuwe vloerbedekking in. Ze kunnen de oude wel latend rogen maar dan ontstaat er stank problemen. Dus eruit en nieuw erin. Duurte ven maar dan zitten we weer droog. Het zal wel onder de garantie vallen, overigens is het een lease auto, dus het maakt me niet zo uit.

Leo!

Nieuw lid
Mijn Yeti staat alweer bijna 2 weken bij de dealer, maar ik word erg goed geholpen bij Autoprimair. Ze doen er echt alles aan om het probleem op te lossen. Importeur Pon levert nu een nieuw mechaniek voor het panoramadak incl. rubbers. Het wordt dus in feite onder garantie compleet vervangen.

Dat mag ook wel want de auto is nieuw; heeft nog net geen 2000 kilometer op de teller.

Ik hoop wel dat het daarmee dan is opgelost.

Bovenaan Onderaan